Сторінки

пʼятниця, 30 жовтня 2015 р.

У нас є Стратегія національно-патріотичного виховання

Є в Україні один військовий навчальний заклад - Луганський обласний ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою "Кадетський корпус імені героїв Молодої гвардії", де навчались більше 200 молодих українських хлопців - майбутніх військових офіцерів Збройних Сил України. Але Луганськ під окупацією бойовиків не дав можливості вижити Кадетському корпусу. І він евакуювався на українську територію в м. Кремінна. В гостях у кадетів, яких залишилось лише 50 побував 14 жовтня цього року Президент Порошенко. Саме там він і підписав Указ "Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки".
Приємно дивує організаційна частина Указу, де обумовлений термін до 31 грудня 2015 року,  коли повинні створити хтось державну цільову програму з національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки. 
Сумним є те, що всю Стратегію псує політична канва - тут також не називають війну Росії проти України так, як цього вимагають всі українці (не ватні мешканці країни). Тут звучить АТО. І національно-патріотичне виховання з військово-патріотичним тут майже не перетинається. Я не дуже здивувався, коли побачив під цим документом автора з підписом "Б.Ложкін". Побачимо, хто підпише конкретні заходи вже у Програмі, яку нам представлять у січні 2016 року.




середа, 14 жовтня 2015 р.

Тема розмови - патріотизм та Захист Вітчизни

Два тижні тому керівник Центру військово-патріотичного виховання Самооборони "Галичина" взяв участь у передачі "Вечір у Львові" - програмі львівського телебачення. Були проблеми з пошуком файлу на ютубі. Врешті певні мультимедійні хитрощі дозволили самому залити файл до мережі по-людському. Гадаю, вдалось донести важливі моменти та проблеми, з якими стикається кожний педагог та громадський діяч у сфері національного та патріотичного виховання дітей та молоді. Тут є ця цікава розмова на злободенну тему Патріотизм та освіта.

понеділок, 5 жовтня 2015 р.

Теми НАТО і Міжнародного гуманітарного права. Контрольні запитання для перевірки знань

Наш центр раніше представив вашій увазі теми, які досі відсутні у матеріалах та рекомендаціях МОНу, але є стратегічно важливі з огляду на політику безпеки Уряду України. Ми не схильні пояснювати це теоріями змови та бачити "руку кремля". Однак старі кадри ще радянського покрою є абсолютно некомпетентними, якщо теми "НАТО", "Історія війни 2014-15 років з Росією", "Сучасна українська зброя" та інші відсутні у методичних матеріалах з предмету Захист Вітчизни. Пропонуємо Вам список запитань, який можна використовувати у перевірці знань з тем, вказаних у заголовку. 

Тематична атестація 11 кл. №1

……………………………………………………………………………………………
Прізвище, ім’я, клас
1. Принцип гуманізації збройних конфліктів може включати (викресліть зайвий пункт/пункти) :
a.       в період збройних конфліктів головною турботою воюючих залишається захист жертв війни;
b.      найбільшого захисту потребують під час збройного конфлікту діти та жінки;
c.       воюючі сторони обмежуються у виборі методів і засобів ведення воєнних дій;
d.      цивільні об'єкти і культурні цінності повинні всемірно охоронятися і захищатися;
e.       захист цивільного населення  є пріоритетним завданням воюючих сторін;
f.       воюючим належить захищати інтереси нейтральних держав.

2.  Який принцип є узагальнюючим в галузі Міжнародного гуманітарного права?

3. Поясніть на прикладі якогось з заборонених видів зброї принцип дії Міжнародного гуманітарного права.

4. Яку категорію громадян захищають Женевські конвенції 1949 року?

5. Назвіть три норми міжнародного гуманітарного права.

6.  У якому випадку у полон можна брати когось з цивільного населення окупованої вами території?

7. Які правила поведінки  учасника бойових дій ви знаєте (вказати не менше 4-х правил)?

8. Назвати категорії громадян, які можуть стати військовополоненими.

9. На якій нормі Міжнародного гуманітарного права ґрунтується виправданість блокади Кримського півострова?

10. За яких умов військові медики не зобов'язані надавати медичну допомогу місцевому населенню?

11. Женевські конвенції описують норми та правила щодо (викресліть зайвий пункт/пункти):
a.       поліпшення долі поранених та хворих у діючих арміях;
b.      поведінки учасника бойових дій;
c.       долі поранених, хворих і осіб, що зазнали корабельної аварії, зі складу збройних сил;
d.      поводження з військовополоненими;
e.       захисту цивільного населення під час війни;
f.       заборони вербування, використання, фінансування і навчання найманців.

12. Що можна вимагати на допиті від військовополоненого?

13. Головним механізмом розвитку двостороннього діалогу є:
a.     Міжпарламентська рада Україна–НАТО;
b.     Комісія Україна–НАТО (КУН);
c.      Парламентської Асамблеї (ПА) НАТО;
d.     Група друзів України в НАТО.

14. Робочі групи Україна-НАТО працюють над такими напрямками (зайве викреслити):
a.     Забезпечення надійного функціонування лінії розмежування в зоні АТО;
b.     з питань воєнної реформи;
c.      оборонно-технічного співробітництва;
d.     економічної безпеки;
e.      переозброєння сучасними видами зброї та засобів оборони;
f.       планування на випадок надзвичайних ситуацій цивільного характеру;
g.     науки і захисту довкілля.
15. Назвіть приклади військового співробітництва України з НАТО.

16. Які аргументи є на користь вступу України у НАТО?
















День захисника України

 Відповідно до указу Президента України “Про відзначення у 2015 році Дня захисника України” у всій державі відзначатимуть 14 жовтня День захисника України. Вже підготовані матеріали для вчителів, вихователів та всіх зацікавлених осіб http://osvita.ua/school/47949/. Також можна використати відеоматеріали з мого каналу на Ютуб фільм про українську військову традицію 1 частина. Цей день стане святом навіть не потрійним - День Покрови, українського козацтва, УПА і ще захисника України. І це добре!