Сторінки

вівторок, 17 листопада 2015 р.

Лупаймо сю скалу, бо будемо сидіти без навчальної зброї!

Центр військово-патріотичного виховання Самооборони "Галичина" запрошує до громадської дії та пропонує до розгляду та підписання звернення до керівників влади щодо проблем викладання предмету Захист Вітчизни.

Військовому комісару Львівського 
обласного військового комісаріату,
полковнику Миколі Садовському

Від вчителів предмету «Захист Вітчизни» м. Львова
та Львівської області


Шановний Миколо Степановичу!
Вже майже два роки триває АТО на сході України. Кілька тисяч призовників та мобілізованих з Львівської області вирушили у складі військових підрозділів на боротьбу з зовнішнім і внутрішнім ворогами. Впродовж цього періоду Президентом України були підписані наступні документи: Указ Президента України №334/2015 від 12 червня 2015 року «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», у п. 5 якого вказано: «розробити план невідкладних заходів, спрямованих на налагодження взаємодії у питаннях національно-патріотичного виховання допризовної молоді та популяризації військової служби», Указ Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки», де вимагається збільшити чисельність молоді, готової до виконання обов’язку із захисту Батьківщини, незалежності та територіальної цілісності України. Міністерство оборони неодноразово заявляло про допомогу в питання організації допризовної підготовки юнаків.


В середині вересня 2014 року Міністерство освіти направило до Міністерства оборони лист із проханням допомогти в у комплектації кабінетів предмета «Захист Вітчизни» навчальною зброєю, муляжами боєприпасів тощо. А 27 листопада 2014 року у Верховній Раді з позачерговим посланням про зовнішнє і внутрішнє становище України Президент України сказав наступне «Навіть початкова військова підготовка має стати одним з головних предметів у школі». Однак досі питання будь-якого забезпечення матеріальною базою вирішено не було.
За статистичними даними Центру військово-патріотичного виховання Самооборони «Галичина» навчальною зброєю – пневматичними гвинтівками забезпечені 52% середніх загальноосвітніх навчальних закладів Львівщини, а масогабаритними макетами автомату Калашникова (ММГ) - менше 1% (11 закладів з 1440). Ці данні збігаються з дослідженням Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти за 2014 р.
Звертаємось до Вас з вимогою організувати роботу з постачання та передачі навчальної зброї (ММГ АК доступних модифікацій) у навчальні заклади Львівщини, які готові взяти її на баланс відповідно до чинного законодавства. Фінансові питання щодо деактивації стрілецької зброї просимо взяти в рахунок витрат на допризовну підготовку юнаків, які просимо врахувати при складанні бюджету обласного військового комісаріату на 2016 рік.
Громадські активісти та вчителі готові до рішучих кроків, адже держава в особі Міністерства освіти та Міністерства оборони не розуміє, що виконувати освітню програму з предмету «Захист Вітчизни» в її частині, яка називається «Вогнева підготовка» без навчальних макетів зброї неможливо.

17 листопада 2015 року Підписи:

Вчитель Захисту Вітчизни Класичної гімназії, керівник Центру військо-патріотичного виховання Самооборони «Галичина» (м. Львів) Сергій Хараху,

вчителі Львова та області, 32 підписи

пʼятниця, 13 листопада 2015 р.

Вам треба зброя? Ми нічого не знаємо!

12 листопада керівник Центру військово-патріотичного виховання Самооборони "Галичина" С. Хараху взяв участь у обласній науково-практичній конференції з питань військово-патріотичного виховання молоді. Вона проходила на базі ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою імені Героїв Крут.
Виступи були про все, але користі для вчителів Захисту Вітчизни було жодної. Бо такі зустрічі повинні давати рішення для проблем виховання молоді: 1) відсутність матеріальної бази в школах, 2) недостатній фаховий рівень виховників і інструкторів, 3) відсутність або слабка робота військоматів з даної галузі, 4) стара пострадянська програма предмету Захист Вітчизни. Виглядає так, що зібрали під наказ освітян з усієї області пошвидкому виступили та розказали, які вони хороші чиновники - начальник ліцею, спеціаліст з воєнкомату, представники влади. Був професор Омелян Вишневський. Проспівав хор ліцеїстів. І все! Ніякого рішення, жодної новації, ніяких методик! Доповідачі плутають національно-патріотичне і ВІЙСЬКОВО-патріотичне виховання. Пан професор сказав, що предмет Захисту Вітчизни мають вести виключно військові. Правда, як без педосвіти не сказав. Там запитання доповідачам ніхто не хотів ставити конкретних. А я поставив - коли буде зброя в школах? НІКОГДА, бо ніхто з "науковців" не знає. На фото - радянський металобрухт, яким продовжують вчити майбутніх командирів. 
Доповідачі називали презентаціями!!! слайд шоу про все підряд. СОВДЕПІЯ! Після того, як ніхто з представників влади та організаторів заходу не зміг дати відповідь, коли видадуть навчальну зброю у школи, представник Самооборони вийшов і без запрошення взяв слово. Керівник Центру "Галичина" розповів присутнім, що командир в/ч у м. Ніжин готовий виробити для Львівщини скільки треба МГМ АК-74, якщо військомат напише лист про потребу, а у школах буде обладнаний сигналізацією та гратами кабінет. Також представник військомату "дізнався" зовсім випадково, що Самооборона в середу прийде допомагати робити цей лист, а С.Хараху готовий бути волонтером у організації  військово-патріотичної роботи в стінах військомату. БО ВЛАДА ВЖЕ ДРУГИЙ РІК обіцяє вирішити проблеми з навчальною зброєю. Також піднімались питання про навчальні стрільби на полігонах. Рекомендація була одна - їдьте самі і домовляйтесь! Начальник ліцею п. Роман Салюк погодився брати участь у "вибиванні" для області хоча би кілька навчальних штурмових гвинтівок "Форт 221", які є у продажі та призначені для тактичних та вогневих занять, адже стріляють спеціальними вихолощеними набоями. Коли представник Самооборони спитався чи не вважає керівник закладу, де готують командирів-патріотів (як він сказав "бандерівців"), що використання зброї окупанта на уроках є непатріотичним і що є українська зброя, яку треба вивчати, бо вона сучасна та ефективна, то пан полковник спробував образитись та бурхливо заперечити. Насправді саме так перевіряється патріотизм, бо питання озброєння та непереможності радянської зброї сидить у старих кадрів у підсвідомості. Хоч і туго, через "гир-гир", але чиновники від армії погодились працювати. Всіх зацікавлених у розвитку цієї співпраці запрошуємо до участі! 
 Шкода хлопців - ліцеїстів виховують по-радянському. БО ВСЕ КЕРІВНИЦТВО ТУПО РАДЯНСЬКІ СОЛДАФОНИ, яких бачив у ліцеї ще за попередньої влади. Я спитався чи знають ліцеїсти про тюнінг АК, який покращує бойові характеристики старої зброї. А НАФІГА? Ні, не знають. А про нову українську зброю знають? Там чули лише про "Вепр" - київську





переробку з АК-74 та пістолети Форт. І в носі чомусь запахло паленими покришками як на барикадах. Треба переносити покришки з майданів безпосередньо в кабінети чиновників, які тупо гальмують зміни в  державі.

пʼятниця, 6 листопада 2015 р.

Вогнева підготовка. Практична стрільба з пістолета


Ганебні для історії України часи знищення української армії та складні економічні реалії сьогодення не дозволяють українському воякові бути екіпірованим відповідно до технічних вимог сучасних військових конфліктів. Ці ж проблеми стали причиною відсутності додаткової зброї у солдата, хоча вона і присутня у офіцерів збройних сил. Ця зброя - пістолет. Наводимо нову розробку заняття з практичної стрільби для допризовної молоді, яке можна організовувати БЕЗ наявності обладнаного тиру за умови закритої території - кут подвір'я школи, земляний насип, будь-яка загорожа розмірами 2х4 м.

Тема заняття: Вогнева підготовка. Практична стрільба з пістолета
 Структура заняття
І.Організаційний етап......................................................................................2 хв.
ІІ. Тренування особового складу....................................................................6 хв.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності....................3 хв.
ІV. Вивчення нової вогневої вправи.............................................................. 15 хв.
1.Способи ведення вогню з автоматичною зброєю.  Пересування з штурмовою гвинтівкою АК-74.
2. Способи ведення вогню з допоміжною коротко ствольною зброєю.
3. Тренування з ведення стрільби стоячи з пневматичного пістолета.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів .
Залікова вогнево-тактична вправа з практичної стрільби     ……................  17 хв.
VI. Підбиття підсумків           .......................................................................... 1 хв.
VII. Домашнє завдання .................................................................................. 1 хв.
 Хід заняття
І. Організаційний етап
1. Шикування особового складу (двошеренговий стрій).
2. Привітання та доповідь викладачу.
3. Перевірка готовності до заняття.
II. Тренування особового складу. Рух зі зброєю в бойовому режимі поодинці та у складі підрозділу.
Учням ставиться завдання пройти по прямій лінії з АК-74 10 м. від місця старту і назад з
положенням зброї  готової до стрільби (як вони тренувались на попередньому уроці).  Сектор перед собою учні повинні бачити через приціл. Це ж саме виконується в складі відділення за правилами зачистки території.
 III. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
IV.   Вивчення нового матеріалу
4.1. Розглянемо пособи ведення стрільби з АК-74 у відповідності до положення ременя:
1. Ремінь вільно звисає під АК. Такий спосіб застосовується для тренувальних стрільб та для пересування швидким бігом та у хащі.  В бою, коли закінчиться боєкомплект або ви вступаєте у ближній бій або потрапляєте під артилерійський обстріл і можете бути контужені, зброю можна загубити. Але й застосувати її значно легше. Також стріляти з вільним ременем зручно, коли ви є у окопі або на блок-пості чи стріляєте з амбразур бронетехніки.
2. На лівому плечі - це старий мисливський спосіб. Щоб автомат не сповзав, необхідно правильно підігнати збройовий ремінь. Цей спосіб дозволяє швидко виготовлятися до бою, але якщо противник близько і планується рукопашна сутичка, таке положення зброї заважає. У цьому випадку слід скинути ремінь з плеча і упустити автомат на землю.
3. На грудях - ремінь перекинутий через шию, автомат висить стволом вниз. Цей спосіб більш зручний, дозволяє швидко виготовити до бою. Таке положення автомата не заважає в рукопашній сутичці, дає можливість вільно наносити удари руками і ногами, боротися в захопленні, падати і перекочуватися.
Крім того, АК можна блокувати удари супротивника і завдавати сильних ударів прикладом і магазином При такому способі носіння автомата збройовий ремінь слід досить сильно відпускати так, щоб приклад був трохи нижче правого плеча.
4. При здійсненні маршу на бронетехніці десант, як правило, розташовується зверху на броні. Зазвичай десантники сидять, опустивши одну ногу вниз у відкритий люк, іншу-тримають зверху на броні. З цього положення легко «піти» вниз в люк, якщо почнеться обстріл, і легко зістрибнути з машини на землю, якщо відбудеться підрив машини на міні або влучення протитанкової гранати. Зброю при цьому зазвичай тримають у руках, і автомат сильно заважає при пірнанні в люк, а також легко губиться, якщо десантників вибухом або різким гальмуванням скидає з броні. Щоб такого не сталося, слід послабити збройовий ремінь і одягнути його через голову, автомат розташовується на корпусі стволом угору. Автомат при цьому досить зручно розташований, не заважає стрибати з машини і швидко наводиться на ціль.
5. Як військовослужбовцям, так і міліціонерам часто доводиться нести службу на блок постах, КПП, постах ДАІ. Характер служби на цих об'єктах вимагає тривалого знаходження на посту, при цьому необхідно мати вільні руки для подачі сигналів і для перевірки документів, огляду машин та обшуку людей. Зброя повинна знаходитися в положенні, що забезпечує його швидке застосування, і в той же час перевіряються люди не повинні мати можливість блокувати застосування зброї. Зазвичай постові ДАІ розташовують автомат на правому боці. Автомати з такого положення не можна підняти до плеча, стріляти можна тільки з пояса і не влучно. А якщо вартовий одягнений в зимовий одяг, то автомат стає зайвою гирею, буде сковувати рухи. Для більш зручного розташування автомата слід відчепити ремінь від ствольної антабки і зачепити його карабін за антабку приклада, утворивши петлю. Ця петля підганяється за розміром і перекидується через плече і спину. Автомат з відкинутим прикладом розташовується під правим плечем і легко підкидується до плеча однією рукою. Цей спосіб кріплення називається одно точковим.
Є ще кілька видів положення АК під час стрільби, але ми зупинимось на веденні стрільби з одно точковим закріпленням ременю.
Учні повторюють вправу з пересуванням у повний зріст прямо по лінії, яку вже відпрацьовували на попередньому уроці.
4.2. Пістолетами називають стрілецьку зброю безпосереднього нападу та захисту, призначена для ураження противника на близькій дистанції.
Цей вид зброї має яскраво виражені відмінності від інших зразків, як за вогневими, так і за маневровими можливостями. Пістолети забезпечують ураження живої сили противника тільки на коротких дистанціях, як правило, до 50 м.
Мала маса і невеликі розміри дозволяють постійно носити зброю при собі та швидко розпочинати вогонь з різних положень.
Більшість сучасних бойових пістолетів мають ударно спускові механізми з самозведенням (подвійної дії). Це дозволяє значно швидше робити перший постріл, якщо патрон знаходиться в патроннику. Самозарядні пістолети використовують як табельну зброю старших і вищих офіцерів, допоміжну зброю офіцерів, рядового та сержантського складу, широко використовуються підрозділами спеціального призначення.
На озброєнні в більшості різних воєнізованих підрозділах є пістолет Макарова (ПМ).
В даний час вогнева підготовка співробітників правоохоронних органів проводиться за методикою прицільної стрільби в стійці Вивера (застосовувалася в роки другої світової війни). Стрілець стоїть нахилившись вперед на широко розставлених напівзігнутих ногах і утримує пістолет двома руками, при цьому підтримуюча рука зігнута в ліктьовому суглобі. Проте досвід показує, що зазвичай у вогневому бою співробітник правоохоронних органів інстинктивно приймає стійку Ізоселеса, коли руки, що охоплюють долонями рукоятку пістолет (револьвер), повністю витягнуті вперед.
Ми виконаємо три постріли способом інстинктивного наведення пістолета (револьвера) на ціль без прицільних пристосувань на близькій відстані, при несприятливих умовах, («навскидку»), який  ґрунтується на простому, розумному підході, що може бути легко пристосований до існуючих програм вогневої підготовки. Будь-хто може підняти руку і вказати пальцем на мішень, що має розміри голови. Якщо дивитися уздовж вказівного пальця, то виявиться, що цей палець (імітує ствол пістолета чи револьвера) буде направлений в ціль. Коли палець займе потрібне положення, головний мозок посилає імпульс руці і кисті зупинитися.
Цей спосіб стрільби успішно використовується поліцією в усьому світі, американськими військовими і військовими інших країн. Інстинктивна стрілянина «навскидку» досягла свого піку в роки другої світової війни, пройшовши випробування в бойових діях на фронті і в поліцейських операціях, про що свідчать численні документи.
Інстинктивне наведення пістолета (револьвера) на ціль називають також інстинктивної стріляниною, стріляниною з наведенням «від плеча» або стрільбою «в точку». Загалом стрільба «навскидку» виконується в стійці «агресивний напівприсід», коли ноги стрілка розставлені на рівні плечей і злегка зігнуті в колінах, а корпус нахилений вперед, дозволяє легко і природно зробити крок вперед або вчинити будь-яке інше рух. Відомо, що коли людина очікує, що по ній будуть стріляти, або потрапляє під обстріл, вона інстинктивно пів присідає, щоб представляти для супротивника меншу ціль. Спосіб інстинктивного наведення особистої зброї на ціль може також застосовуватися на невеликих відстанях з положення стоячи нерухомо, сидячи і стоячи на колінах, при цьому ніяких змін в положенні ніг і корпусу не потрібно. Пістолет міцно утримується в робочій руці, вказівний палець не торкається спускового гачка. Коли необхідно зробити постріл, стрілок піднімає руку зі зброєю до рівня очей. Прицільні пристосування не використовуються. Постріл проводиться в той момент, коли рука зі зброєю опиниться на лінії візування цілі (від ока стрільця до цілі). Зап'ястя руки зі зброєю та ліктьовий суглоб фіксуються так, щоб вся рука була повністю витягнута і з’єднувалась тільки в плечовому суглобі під час підняття зброї та здійснення пострілу.
 «Інстинктивне» наведення зброї в ціль починається з положення, коли витягнута рука зі зброєю відхилена вниз від лінії візування цілі приблизно на 40°. Майже що конвульсивна хватка, з якою стрілок утримує рукоятку зброї, є наслідком тих умов і стану, в яких опиняється людина: бойової напруги, спітнілих долонь, прискореного дихання і екстремального фізичного зусилля. Конвульсивна хватка плюс простота руху руки зі зброєю з положення готовності в положення пострілу роблять непотрібним якийсь окремий контроль за вказівним пальцем, натискати спусковий гачок. Тиск пальця на гачок зростає разом з підвищенням м'язового напруження у всій руці зі зброєю. Віддача після пострілу сама по собі не впливає на точність стрільби. Завдання стрілка полягає в тому, щоб потрапити в корпус або в голову якнайшвидше, стріляючи «навскидку» на близькій відстані. Звичайно виробляють два постріли підряд, використовуючи явище зміщення дульного зрізу ствола при віддачі для того, щоб отримати більш широке розсіювання влучень. Такий спосіб іноді називають «подвійний кран».
Пістолети (револьвери) деяких типів і моделей більш зручні для стрільби «навскидку», ніж інші, особливо, коли їх утримують сильною, конвульсивної хваткою. Але в загальному випадку будь пістолет (револьвер) в руці більшості стрільців добре наводиться «навскидку», якщо його піднімати до рівня очей рекомендованим способом в прямо витягнутій руці, яка обертається тільки в плечовому суглобі. Але стрілку, можливо, доведеться внести незначні зміни в дані рекомендації з урахуванням своїх індивідуальних особливостей і типу зброї. Такі зміни неважко зробити під час тренування у стрільбі.
Інстинктивне наведення зброї на ціль є найбільш ефективним тактичним способом навчити практичній стрільбі без використання прицільних пристосувань. При навчанні необхідно керуватися старим добрим армійським правилом, яке говорить «все має бути настільки просто, щоб дурневі було зрозуміло».
4.3. Вчитель показує виконання вправи з стрільби з пневматичної зброї навскидку та по черзі дає здійснити по три постріли кожному учневі.
V.  Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.
Вчитель показує залікову вправу з практичної стрільби з пістолета та проводить інструктаж з правил безпеки. Вона полягає в тому, що учень стає на стартовий рубіж і рухається після команди «Вправу виконуй» по прямій лінії вперед. Відразу після команди він переводить АК-74, який закріплений на ремені в одно точковий спосіб спереду, з положення «на груди» у положення стрільби з плеча. Автомат у цьому положенні готується до стрільби – знімається з запобіжнику та учень пересмикує затвор лівою рукою, як тренувались на попередніх заняттях. Це все відбувається у неквапливому русі вперед метрів 10-15 до позначеного вогневого рубежу, який розташований так, що лінія пострілу є перпендикулярною до лінії руху учня (на 3 годину). Мішень для практичної стрільби з пістолета є простішою та розміщується на відстані 5-7 метрів на рівні голови. Учень екіпірований так, що пістолет розміщений у тактичній кобурі на правому стегні, очі захищені тактичними окулярами. Коли учень підходить до вогневого рубежу (т.б. стає в простір між вчителем, який стоїть зліва обличчям на мішень і самим вогневим рубежем), він спускає спусковий гачок на АК, розуміє умовне завдання, що набої повністю закінчились і треба переходити до використання допоміжної зброї, бо іде бій. Відразу автомат рішучим коловим рухом правою рукою скидається за спину, а на зворотному русі учень цією ж рукою вихоплює пневматичний пістолет і виконує три постріли розвертаючись у півоберту вправо – два інтуїтивно навскидку, останній вже прицільно. Відразу після стрільби рука опускається вниз і пістолет вертається на стегно, і учень ставить АК на запобіжник, залишаючись на місці. Після команди «Вправу завершити» учень повертається до вчителя і здає зброю. У даній вправі оцінюються правильна послідовність дій, якість пересування та тримання зброї, належна швидкість та дисциплінованість виконання дій, стройова виправка учня – підхід до старту, здача зброї, відхід від вогневого рубежу та повернення у стрій. Також на оцінку впливає влучність – учень на оцінку відмінно повинен двічі з трьох разів влучити у мішень.
 VI. Підбиття підсумків. Вчитель пояснює помилки, дає команду підписати індивідуальні мішені та здати їх. 
VII. Домашнє завдання. Повторити правила стрільби навскидку та переглянути відеоролик з даної теми у ютуб за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=bwXigJiCPsM
 Література та джерела інформації: