Готуючи перші заняття з предмету Захист Вітчизни, заглянув на сайт Міноборони. І прозрів в черговий раз! Історія ЗСУ так і залишилась після моїх звернень та надсилання листів до Міноборони ще написаною за часів Януковича! Великий реформатор (зек та злочинець) ще у 2012 році (а це останній період) завзято реформує та зміцнює державу. Це ганебно і я відразу почав телефонувати до Міноборони та на телефони щоквартального науково-теоретичного та науково-практичного журналу МО України «Наука і Оборона». Десь година телефонного артобстрілу воєнних чиновників вивела мене на фінальний дзвінок - до полковника Бідного Віталія Анатолійовича. Ось тут я хочу привітати наші Збройні Сили. Цей офіцер вже місяць керує новоствореним військово-історичним відділом у Міноборони!
Коли мені кажуть коли наша армія віддала Крим, коли ми програли окуповані території Донбасу, я завжди кажу - років за 10 до цього, ще при Ющенко. Бо за цього президента увесь кримінал цього регіону позіхнув з полегшенням - у тюрмах вони не сидітимуть, Ахмєтов порішав. От тоді ми й програли, коли ні СБУ, ні МВС, ні військова прокуратура не зупинила злочинність, корупцію та проросійську агентуру по всій Україні. А далі було більше. Тоді українською ідеологією і не чутно було в школах Сходу України. Там панував "руцький мір", шансон та блатняк! А саме тепер ті діти зараз розстрілюють наших бійців. Гіві і Моторола тоді ще в старших класах вчились. Тому мене шляхи трафляють, коли читаю на сайті Міноборони про реформи та покращення армії в часи президентів-комуністів, червоних директорів, бджолярів та зеків.
І ось через два з половиною років з початку війни Міноборони вирішило почати ідеологічну роботу. Бо я переконаний, що історія українських визвольних змагань, боротьби та воєн несе найбільшу виховну складову в патріотичній роботі у війську, з допризовною роботою в школах та ВНЗ. Тому з маршу у бій - ми відразу домовились про співпрацю та ліквідацію дурного непорозуміння на сайті Міноборони. Якщо пан полковник все зрозумів вірно, то незабаром ми матимемо результат. Слава Україні!
Центр військово-патріотичного виховання Самооборони "Галичина" (авторський блог Сергія Хараху)
Сторінки
▼
середа, 31 серпня 2016 р.
вівторок, 30 серпня 2016 р.
Нові рекомендації з предмету Захист Вітчизни з Києва
Центр військово-патріотичного виховання Самооборони "Галичина" публікує методичні рекомендації з викладання предмету Захист Вітчизни, які надійшли з Міністерства освіти у школи України. Мушу зазначити, що наша справа приносить плоди і на Печерських пагорбах. Розумні чиновники прислухаються до порад нашого Центру. Основні моменти, які були проблемними, можуть бути тепер зняті - є вже папір з Києва. Ми відзначили червоним, що вже реалізовується інструкторами нашого Центру ще до його створення (т.б. ще до війни). І цього року вернули стрільби з автомату АК, бо минулого року з тексту цей вид вогневої підготовки був знятий, про що ми рік тому писали. Тепер вільно можна проводити навчально-польові збори влітку після 10-го класу, а не формально весною 11-го за місяць до ЗНО. Є ще дещо в тексті, яке якщо не є нашою рекомендацією, але зрозуміло як ясний день. Отже, знайомимось!
Захист Вітчизни
Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків.
Дивіться на неї, як на землю своїх дітей.
І тоді прийдуть зміни…
Святослав Вакарчук
У Конституції України визначено, що захист суверенітету і територіальної цілісності України є
найважливішими функціями держави, справою всього
українського народу, тому незважаючи на те, чи будуть учні проходити військову
службу у Військовій організації
держави чи ні, до захисту своєї Вітчизни вони повинні бути готовими завжди.
Проблема
національної безпеки є однією з ключових у розвитку будь-якого суспільства.
Суспільна система, що нездатна забезпечити власну національну безпеку, завжди
перебуває на межі ризику свого припинення.
Метою
предмета «Захист Вітчизни» є не тільки необхідність теоретичної, практичної,
фізичної і психологічної підготовки
учнівської молоді до захисту Вітчизни і проходження військової служби у
Збройних Силах України чи інших військових формуваннях
України, а й створення умов для формування та удосконалення життєво
необхідних знань, умінь і навичок, високої патріотичної свідомості.
Мета предмета досягається глибоким та осмисленим вивченням матеріалу за
кількома напрямками, які розподілені на
розділи, кожний з яких має свої завдання.
Відповідно до мети
сформовано завдання предмета:
- підготовка молоді
до захисту життя і здоров’я, забезпечення власної безпеки і безпеки інших людей
у надзвичайних ситуаціях мирного і воєнного часу;
- підготовка молоді
до служби у Збройних Силах України, інших військових формуваннях, виконання
військового обов’язку в запасі.
Навчальний предмет «Захист Вітчизни» є
обов'язковим і включається до інваріантної частини навчального плану та
викладається протягом трьох періодів – у 10-11 класах та під час
навчально-польових зборів (занять у лікувально-оздоровчому закладі). Відповідно до Типових навчальних планів для
загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерства освіти
і науки від 27.08.2010 № 834, зі змінами, що внесені наказом Міністерства
освіти і науки від 29.05.2014 № 657, на вивчення предмета у 2016/2017
навчальному році передбачено:
-
у класах з військово-спортивним профільним
навчанням – 2 год. на тиждень;
-
у класах всіх інших напрямів – 1,5 год. на
тиждень.
Кількість
годин може бути збільшена за рахунок варіативної складової навчального плану.
Зміст програмового
матеріалу, у залежності від матеріальної бази, регіональних особливостей тощо і
може бути змінений на 20 відсотків. Послідовність вивчення тем учитель предмета
«Захист Вітчизни» коригує самостійно (в межах року
навчання).
У 2015/2016
навчальному році в рамках всеукраїнського конкурсу «Вчитель року – 2016» вперше відбулося
педагогічне змагання серед учителів навчального предмета «Захист Вітчизни».
Здобутий багатющий досвід, що потребує поширення.
Ознайомитися з матеріалами учасників можна за посиланням: http://mon.gov.ua/teacher2016/uchasniki-teaher-2016/zahust/ .
Майстер-класи учасників ІІІ туру - https://www.youtube.com/playlist?list=PLlGoA1PEos6aGcutEu2NDEomutg9sKW-n
Детальніше про перебіг Конкурсу можна ознайомитись за посиланням: http://vippo.org.ua/index.php?pagename=teacher-year.
Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до
використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм,
підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційних
веб-сайтах Міністерства (www.mon.gov.ua) та Інституту модернізації змісту освіти (www.imzo.gov.ua).
Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні
фахові видання: загальнодержавний
методично-інформаційний журнал «Оборонний вісник» та ін.
Зокрема у щомісячному виданні
Центру військової політики та політики безпеки (ЦВППБ) журналі «Оборонний
вісник» міститься широкий спектр інформації військової сфери, яка може
використовуватися вчителями і учнями загальноосвітніх навчальних закладів під час підготовки та проведення уроків
з предмета «Захист Вітчизни».
Особливістю видання
є поєднання інформаційних, аналітичних матеріалів, новин сектора безпеки і
оборони України та за військові структури (формування) провідних країн світу.
Допоміжним
матеріалом для вчителів буде тематичний розділ з вичерпною, підготовленою
профільними фахівцями інформацією, в обсягах та змістом навчального матеріалу
та періодичністю відповідно до річного тематичного плану. Розділ журналу “Мій
погляд”, Internet-
сторінка сайту ЦВППБ (www.defpol.org.ua) та електронна
адреса (е-mail: info@defpol.org.ua) відкрита для
налагодження зворотного зв’язку з аудиторією читачів, обговорення з ними
проблемних питань та висвітлення досвіду з питань організації
військово-патріотичного виховання, а також для надання відповідей, що
виникатимуть під час підготовки до проведення та викладання предмета «Захист
Вітчизни».
На основі
визначених головної мети і завдань та відповідно Державного стандарту предмет
вивчається за трьома змістовими лініями:
-
основи військової справи та військово-патріотичне
виховання;
-
основи попередження і захисту у надзвичайних ситуаціях;
-
основи медичних знань, надання домедичної допомоги.
Вивчення предмета «Захист Вітчизни» проводиться окремо для юнаків та дівчат (відповідно до листа-роз’яснення
Міністерства освіти і науки України від 09.10.2002 № 1/9-444). Поділ класу на групи здійснюється
згідно наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Нормативів
наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого
типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп
продовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх
типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у
загальноосвітніх навчальних закладах» від 20.02.2002 № 128 (додаток 2).
Навчальний предмет при цьому в обох випадках носить назву «Захист Вітчизни» (з
уточненням «Основи медичних знань» для дівчат).
Разом з тим, дівчата, за їх власним бажанням (у разі
згоди батьків, опікунів або піклувальників) та відповідно до рішення
педагогічної ради навчального закладу, можуть навчатися за програмою для юнаків
(тематичний план №1). Юнаки, які за станом здоров’я або релігійними поглядами
звільнені від засвоєння основ військової справи, можуть вивчати предмет за
програмою для дівчат (тематичний план №1) «Основи медичних знань».
Предмет «Захист Вітчизни» викладається протягом
трьох періодів – у 10 і 11 класах під час навчального року та під час
навчально-польових зборів (занять у лікувально-оздоровчому закладі). Навчально-польові заняття (збори) можна проводити поетапно
(по мірі вивчення тем або розділів), у кінці першого семестру та навчального
року, за рахунок літньої практики (10 клас).
Програма для проведення навчально-польових зборів не залежить від
потижневого навантаження і розрахована на 18 навчальних годин.
Юнаки
вивчають такі розділи: Збройні Сили України на захисті Вітчизни; міжнародне
гуманітарне право; тактична підготовка; вогнева підготовка; статути Збройних
Сил України; стройова підготовка; військова топографія; прикладна фізична
підготовка; військово-медична підготовка; основи цивільного захисту.
Дівчата
– основи цивільного захисту; міжнародне гуманітарне право про захист цивільного
населення; основи медичних знань і допомоги; домедична допомога у надзвичайних
ситуаціях; допомога хворим та догляд за хворими.
Основи
цивільного захисту, як розділ програми,
для групи юнаків і для групи дівчат є спільним.
Практичне
закріплення теоретичного матеріалу з розділу «Основи цивільного захисту» також
передбачається під час проведення Дня цивільної оборони (цивільного захисту) в
загальноосвітніх навчальних закладах.
Розділ програми
«Військова топографія» має навчити розуміти, читати і знати топографічну карту. Учитель має пояснити учням значення відповідних знань під час проходження
військової служби та під час воєнних дій. Необхідно роз’яснити учням важливу роль і значення
топографічних карт у проведенні військових операцій (зокрема на прикладі АТО) та
вказати на виняткову її важливість при переміщенні по території військових
з’єднань на рівні роти, полку, батальйону.
При поясненні
розрахунку азимуту необхідно пояснити учням, що відповідні знання є необхідною
умовою для виконання бойових завдань артилерійськими розрахунками та при
переміщенні, відповідно до наказів військового керівництва.
Необхідно пояснити
учням, що вміння визначити місцевий час та його розрахунок є важливим елементом
формування та реалізації відповідних завдань, що стоять перед підрозділами
Збройних Сил України у воєнний час.
Слід вказати на
виняткове велике значення сучасних технологій зі збору та оброблення космічних
і авіаційних знімків на територію проведення бойових дій з метою локалізації
військових підрозділів та бойової техніки противника.
Практичне
закріплення вмінь та навичок з військової топографії здійснюється під час
проведення військово-польових занять (зборів).
Стрільба з автомата
та малокаліберної гвинтівки проводиться на відповідно обладнаних стрільбищах і
в тирах за планами військових комісаріатів на підставі наказів, погоджених з
начальником гарнізону (командиром військової частини, начальником вищого
навчального закладу), органом управління освітою і керівником навчального
закладу.
З метою практичного
закріплення рівня знань, умінь та навичок учнів наприкінці навчального року
проводяться навчально-польові заняття (збори), у тому числі, з використанням
навчально-методичної бази військових частин, відповідних кафедр вищих
навчальних закладів, військових комісаріатів, оборонно-спортивних,
військово-оздоровчих таборів, базових навчальних закладів, центрів допризовної
підготовки тощо. Їх організація і проведення
планується керівником навчального закладу відповідно до діючих вимог.
Для більш
ефективної організації навчально-польових зборів рекомендуємо визначити школи
міста (району), на базі яких
проводитимуться заняття, залучивши до них учнів з інших шкіл, об’єднавши
їх у навчальні взводи й відділення.
Урок, як основна
організаційна форма предмета «Захист Вітчизни», в усіх загальноосвітніх
навчальних закладах починається з шикування, виконання гімну України, перевірки
готовності класу до уроку і тренування за тематикою уроку протягом 3-5 хв. На
заняттях стосунки між учнями та вчителем, а також учнів між собою підтримуються
на зразок взаємовідносин між військовослужбовцями Збройних Сил України.
З метою
підвищення протимінної безпеки населення та дітей Міністерство освіти і науки
рекомендує у загальноосвітніх навчальних закладах спланувати цикл уроків та
виховних заходів присвячених поводженню учнів з вибухонебезпечними предметами
на які учні можуть наразитися. Для
проведення уроків рекомендовано використовувати відеоматеріали з питань
протимінної безпеки для загального населення та дітей, що розроблені Державною
службою з надзвичайних ситуацій, ОБСЄ, ЮНІСЕФ та отримали статус соціальної
реклами від Національної Ради з питань телебачення та радіомовлення. З цими матеріалами можна ознайомитись в Інтернеті за посиланнями:
https://www.dropbox.com/s/6tqoszr2xmiz5lj/Mines.mp4; https://www.dropbox.com/s/wra85b4hfpdmagn/mns%20720x576%20low%2003.08.14.avi; https://www.dropbox.com/s/z8fz2ktrd2f0nm7/mns%20720x405%2003.08.14.mp4.
Основними функціями
оцінювання є контролююча, навчальна, діагностична і виховна. При оцінюванні
навчальних досягнень з предмета «Захист
Вітчизни» вчителем оцінюються: якість знань, умінь та навичок учнів; нормативні
показники, контрольні вправи (нормативні показники та вправи подано у
навчальній програмі). Якість виконання нормативів визначає рівень
індивідуальної підготовки учнів.
Під час оцінювання
рекомендується:
-
здійснювати індивідуальний підхід, тобто створювати для
учня такі умови, які відповідають особливостям його розвитку, рівню фізичного
підготовленості, стану здоров’я;
-
конкретизувати завдання, визначеного змістом даного
уроку, за яке учня буде оцінено;
-
застосовувати гласність оцінки (своєчасно інформувати
учня про оцінку з коротким аналізом виконання учнем рухової дії);
-
врахувати: особисті досягнення учнів протягом навчального
року; ступінь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною
культурою в позаурочний час; участь у спортивних змаганнях усіх рівнів.
Під час складання
контрольних вправ з прикладної фізичної підготовки потрібно врахувати деякі
особливості, спрямовані на убезпечення учнів від нещасних випадків:
1. Контрольні вправи складають тільки учні основної медичної групи, які на
момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан
здоров’я.
2. Перевірка безпечності місць занять та справності інвентарю.
3. Обов’язкова присутність медичного працівника.
4. Проведення розминки.
При здачі заліків
та нормативів також мають ураховуватися фізіологічні особливості та релігійні
погляди учнів.
Важливими умовами
успішності занять з предмета є висока дисципліна, організованість, відповідальність
учнів.
Для активізації
військово-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах
рекомендується вести гурткову роботу відповідного напряму. При проведенні такої
роботи необхідно керуватися Концепцією допризовної підготовки і військово-патріотичного
виховання молоді, навчальною програмою «Захист Вітчизни», угодою про
співробітництво між обласним департаментом (управлінням) освіти і науки та
обласним військовим комісаріатом про спільну діяльність з питань
військово-патріотичного виховання учнівської молоді.
Вчителям захисту
Вітчизни рекомендуємо надавати організаційно-методичну допомогу та брати участь
у проведенні в навчальних закладах Уроків мужності (лист Міністерства освіти і
науки України від 13.08.2014 № 1/9-412
«Про проведення Уроків мужності»), які стануть фундаментом формування у дітей
та молоді сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і
звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної
боротьби за незалежність і цілісність держави.
Темами цих уроків
мають бути мужність українських військових та добровольців, їх вірність Присязі
українському народові, готовність віддати життя за мир і спокій в Україні, а
також героїзм простих українців (волонтерів), які з перших днів антитерористичної
операції допомагають забезпечувати війська захисним спорядженням, ліками,
продовольством та, не зважаючи на ризик, вивозять з захоплених міст і сіл
мирних громадян. Варто згадати і про українців, які приймають у себе родини, що
вимушені покинути свої рідні домівки.
Лейтмотивом уроків
має стати любов до України, самовідданість і патріотизм її захисників, активна
громадянська позиція українців, особиста відповідальність за долю держави.
Форми проведення
Уроків мужності можуть бути різноманітними, на вибір навчального закладу:
зустрічі з учасниками бойових дій, волонтерами, відвідання військовослужбовців,
які отримали поранення внаслідок виконання бойових завдань в рамках проведення
заходів антитерористичної операції та проходять реабілітацію, виступи дитячих
творчих колективів, написання листів до вояків у рамках Всеукраїнської акції
«Лист пораненому».
Всі заходи мають
враховувати вікові та психологічні особливості дітей.
Радимо анонси про
проведення Уроків мужності розміщувати на офіційних сайтах органів управління
освітою, навчальних закладів.
Безпека під час
проведення навчальних занять із предмета «Захист Вітчизни» забезпечується їх
чіткою організацією, суворим дотриманням заходів, що визначаються статутами,
курсом стрільб, відповідними керівництвами та настановами.
Керівники
навчальних закладів зобов’язані вживати заходів щодо попередження загибелі та
травмування учнів, встановлювати необхідні вимоги безпеки під час роботи з
озброєнням та військовою технікою, під час здійснення маршу в район занять,
проведення занять, стрільб, спеціальних занять і робіт, своєчасно доводити ці
вимоги до учнів та добиватися їх суворого виконання.
Перед початком
занять керівник навчального закладу зобов'язаний особисто впевнитись, що для цього створені
безпечні умови, учні засвоїли вимоги безпеки та мають достатні практичні
навички щодо їх виконання.
Відповідальність за
дотримання учнями вимог безпеки на заняттях несуть учителі предмета «Захист
Вітчизни».
Сам документ є тут
понеділок, 29 серпня 2016 р.
Розмова про військово-патріотичне виховання з журналістом
Так вишколюємо дітей на зло Лутковській та для перемоги над ворогом. Табір "Патріот", серпень 2016 р. |
вівторок, 23 серпня 2016 р.
Міністр оборони України вітає зі святом!
"З Днем Державного Прапора!
Сьогодні ми вшановуємо символ нашої державності, нашої національної самобутності.
За час проведення антитерористичної операції для українського воїна синьо-жовтий стяг став своєрідним оберегом. Ви берегли, як зіницю ока, наш державний символ, коли було найскладніше: при обороні Донецького аеропорту, у часи запеклих боїв.
Разом із підняттям Державного Прапора над звільненими населеними пунктами на сході України ви принесли туди мир та віру в майбутнє для їхніх жителів.
Шановні військовослужбовці, у цей день бажаю вам здоров’я та наснаги, тепла та затишку у рідних домівках.
Зі святом!"
Степан Полторак
Сьогодні ми вшановуємо символ нашої державності, нашої національної самобутності.
За час проведення антитерористичної операції для українського воїна синьо-жовтий стяг став своєрідним оберегом. Ви берегли, як зіницю ока, наш державний символ, коли було найскладніше: при обороні Донецького аеропорту, у часи запеклих боїв.
Разом із підняттям Державного Прапора над звільненими населеними пунктами на сході України ви принесли туди мир та віру в майбутнє для їхніх жителів.
Шановні військовослужбовці, у цей день бажаю вам здоров’я та наснаги, тепла та затишку у рідних домівках.
Зі святом!"
Степан Полторак
четвер, 4 серпня 2016 р.
Злочини мілітаризму та військово-патріотичне виховання
Щоденна праця членів Центру військово-патріотичного виховання Самооборони "Галичина" постійно наштовхується на повне невігластво як більшості інструкторів, які працюють з дітьми, так і освітянської громади та навколовійськових експертів та журналістів в питанні
військово-патріотичної роботи. Одного разу на нараді керівник військового ліцею у Львові скаржився, що я звинуватив його у низькому рівні військово-патріотичного виховання в закладі. Він сказав з образою присутнім керівникам області, що хто тепер буде ходити на урочистостях у новенькому однострої, бо його ж постійно просять дати взвод ліцеїсті в парадному однострої. Поки всі будуть сприймати військово-патріотичне виховання як тупо біганину по лісі з пневматичними калашами чи марширування по усіляким урочистостям та похоронах героїв війни (що також потрібна річ для суспільства!) ми будемо мати порожні військомати та трусів на війні. І обурює підміна понять патріотизм та мілітаризм, військово-патріотичне виховання та мілітарне виховання. Все пояснено у цій статті.
Також даємо вам свіжу статтю про грубі порушення прав дитини на окупованих або офіційно кажуть "непідконтрольних" територіях та про військово-патріотичне виховання в Україні. Цікавим є те, що на двох фото з 6, я побачив нашу роботу. На одній знимці - макет АКМ (мій магазин з синьою ізолентою!), який на балансі Самооборони Львівщини, а на другому молодь з макетами "Форт-221" нашої розробки та виготовлення. Все це - у надійних руках патріотів-ентузіастів!
Помилковою є у статті, яку рекомендую для прочитання, теза: "В Україні військово-патріотичним вихованням опікуються переважно громадські рухи." Я аналізував кількість дітей, які займаються або охоплені якоюсь роботою у найбільш масовій організації на Львівщині - Пласті. Виходило менше одного відсотка від загальної кількості. І це переважно міста області. Ще нехай буде один відсоток на рахунку всіх інших військово-патріотичних організацій. Але це мало! А от школи охоплюють всіх дітей. І національно-патріотичне виховання в школах достатньо високе. Проблеми є з військовим компонентом, але це змінюється. Так, багатії закупили, наприклад, ВГО "Сокіл" 20 штук МГМ Калашів різних модифікацій. 20 штук Карл! Це більше ніж вся навчальна зброя на Галичині, напевно. Бо у Львові лише штук 6 у школах. Але ці діячі займаються мілітарним вихованням та спортивно-прикладним. Вся стаття тут.
Вишкіл у одній з шкіл у червні 2016 р. На фото АКМ Самооборони з тим же магазинчиком! Проект "Зброя у школи Львівщини" триває! |
Також даємо вам свіжу статтю про грубі порушення прав дитини на окупованих або офіційно кажуть "непідконтрольних" територіях та про військово-патріотичне виховання в Україні. Цікавим є те, що на двох фото з 6, я побачив нашу роботу. На одній знимці - макет АКМ (мій магазин з синьою ізолентою!), який на балансі Самооборони Львівщини, а на другому молодь з макетами "Форт-221" нашої розробки та виготовлення. Все це - у надійних руках патріотів-ентузіастів!
Помилковою є у статті, яку рекомендую для прочитання, теза: "В Україні військово-патріотичним вихованням опікуються переважно громадські рухи." Я аналізував кількість дітей, які займаються або охоплені якоюсь роботою у найбільш масовій організації на Львівщині - Пласті. Виходило менше одного відсотка від загальної кількості. І це переважно міста області. Ще нехай буде один відсоток на рахунку всіх інших військово-патріотичних організацій. Але це мало! А от школи охоплюють всіх дітей. І національно-патріотичне виховання в школах достатньо високе. Проблеми є з військовим компонентом, але це змінюється. Так, багатії закупили, наприклад, ВГО "Сокіл" 20 штук МГМ Калашів різних модифікацій. 20 штук Карл! Це більше ніж вся навчальна зброя на Галичині, напевно. Бо у Львові лише штук 6 у школах. Але ці діячі займаються мілітарним вихованням та спортивно-прикладним. Вся стаття тут.
понеділок, 1 серпня 2016 р.
Допомога українському війську від країн-друзів
За два з половиною роки війни з росією та її бойовиками українська армія стала чи не найбільш боєздатною у Європі. Велика заслуга у цьому була не тільки українського народу, який жертвував бійцям від амуніції та екіпіровки до продуктів та грошових коштів. Значні зусилля зробили і керівники держави та військові керівники. Але перемога не була би такою близькою та армія не стала би міцнішою в сотні разів у порівнянні з 2013 роком, якби навколо ідеї перемоги над окупантом та ненажерливим сусідом не об'єднались провідні країни світу. І лише країни-ізгої, країни-маріонетки або диктаторські режими чи незрозумілі псевдодержавні утворення визнали правомірними дії росії: Білорусь, Болівія, Венесуела, Зімбабве, Куба, Нікарагуа, Північна Корея, Сирія, Судан, Абхазія, Південна Осетія, невизнана Нагірно-Карабаська Республіка, Казахстан, Киргизстан та Вірменія.
Які ж країни були лідерами всебічної підтримки? Це демонструють наступні дані:
США - $ 111 млн допомоги сукупно,
Канада - $ 23,5 млн,
Польща - $ 6,5 млн,
Австралія - $ 4,5 млн,
Великобританія - $ 4,5 млн,
Китай - $ 3,4 млн,
Словаччина - більше 1 млн,
Туреччина - $ 1 млн,
Норвегія - $ 630 тисяч,
Франція - $ 600 тисяч,
Нідерланди - $ 500 тисяч.
Також слід відмітити і політичну підтримку, яку здійснювали і ці країни, і інші, наприклад, Литва. Ці дії, звісно, є неоціненними. За всю підтримку величезна подяка від всіх українців, адже воєнна арифметика дуже проста - ця допомога зберегла життя десяткам тисяч і військових з обох боків і цивільного населення. Докладніше тут.
Останні новини з допомоги це передача 27 липня Нацгвардії України Агентством Міністерства оборони США п'яти пікапів і восьми мікроавтобусів Ford. Про це повідомила прес-служба Нацгвардії. Деталі тут