На днях отримав наказ місцевої влади Львова про проведення навчально-польових зборів з випускниками 11-х класів. Підхід Міносвіти до військово-патріотичного виховання нагадує суцільний маразм. Давайте пройдемось текстом цього документу. План передбачає врахувати День ЦО - одним з трьох днів зборів. Ясно, одного дня позбулись офіційно. А те, що учні 11-х класів, наприклад в гімназії, де я викладаю, не були залучені у заняття з ЦО окрім евакуації, то це нормально? Добре, залишилось ще 2 дні. Один з них у військовій частині. У якій частині, чим ми там будемо займатись невідомо. Зателефонував "нагору". обіцяли пояснити. Чекаю.
Останній день проходить у школах за темами "Прикладна фізична та стройова підготовка". Але у спортзалах займаються інші класи, зайняття на вулиці і невідповідність матеріально-технічної бази не дозволяють проводити ні подолання смуги перешкод, ні бігу, ні марш-кидку. Адже вся легкоатлетична програма у викладанні предмету "Захист Вітчизни" прив'язана до мілітарної складової - бігають у військовій формі з макетами АК, кидають навчальні гранати, а марш-кидок називається воєнізований крос! Цитую підручник: "Марш-кидок у складі підрозділу проводиться з загального старту. Кожен учасник повинен мати автомат з магазином, сумку для магазинів з трьома магазинами, протигаз." Біда яка! У мене один макет АК та два магазина! Все пропало!? У кого навчальної зброї більше, той молодець! Дерев'яні не рахуються - це минуле століття. А про вогневу підготовку взагалі немає у наказі ні слова! Проте по кожному учню треба подавати звіт владним органам з такими оцінками: 1) вогнева підготовка, 2) тактична підготовка, 3) стройова підготовка, 4) прикладна фізична підготовка.
Для чого ж тоді вимагати звіт з тих дисциплін, перевірити знання з яких неможливо? Чому треба дурити і себе і державу? Позиція влади, яка не спроможна виконувати програму військової підготовки, має бути чіткою - навчально-польові збори відмінити, розробити програму військово-патріотичних вишколів. А по завершенню виставляти оцінки з тих занять, які реально були проведені з учнями.
Такий стан речей викликав продуктивну, як на мене, робочу зустріч з керівником Навчально-методичного центру освіти м. Львова п. Тетяною Ольщанецькою та методистом п. Борисом Шаруном. Її результатами стала спланована низка заходів з суттєвого покращення роботи в сфері військово-патріотичного виховання і чесного викладання предмету "Захист Вітчизни". Були визначені три напрямки, які спільно визнані як проблемні в даній області. Тому робота ентузіастів та спеціалістів має бути спрямована у таких напрямках:
- Розробка нового тимчасового положення з проведення навчально-польових зборів
- Покращення матеріально-технічної забезпечення викладання предмету "Захист Вітчизни"
- Адаптація Програми викладання предмету "Захист Вітчизни" у відповідності до об'єктивних умов.
Немає коментарів:
Дописати коментар