Сторінки

понеділок, 30 січня 2017 р.

Центр "Галичина" в "Оборонному Віснику"

Робота Центру військово-патріотичного виховання Самооборони "Галичина" цікавить і фахівців у сфері тематичних журналів та сайтів. Певна співпраця з "Оборонними вісником", який видає неурядова організація "Центр воєнної політики та політики безпеки"  (http://defpol.org.ua/ ) дає свої плоди. Так у січневому випуску вкладки "Захист Вітчизни" подана інформація про нашу роботу. Весь матеріал не потрапив на сторінки Віснику (на фото). Ми подаємо наш матеріал без скорочення. А всю вкладку можна прочитати тут
"У 2013 році відбулись важливі події в історії нашої держави. Євромайдан переріс у Революцію
Гідності, а у невдовзі вже у 2014 році відбулась анексія Криму та військова агресія Росії на Сході України. Сотники Самооборони Львова зрозуміли, що тривала пацифікація зневілювала військові навички у більшості членів їх сотень, і тому прийняли рішення створити Навчально-вишкільний центр Самооборони, який очолив сотник Шевченківської сотні Сергій Хараху. У січні-лютому 2014 року група інструкторів – колишніх військових та спортивних тренерів навчали всіх діям на барикадах проти «Беркуту» та тітушек – організованим груповим силовим діям з екіпіровкою та саморобними щитами, палицями та коктейлями Молотова. Після розстрілів були закуплені масогабаритні макети зброї та почались вогневі та тактичні навчання. Самооборона пішла на фронт. Березень-травень ми готували Самооборону та всі разом виходили на патрулювання Львова, міліцію якого розігнала невелика група людей в зелених камуфляжах та балаклавах. Більше місяця Львів був без силових структур. Громадські активісти виходили у вільний час на патрулювання, охороняли важливі об'єкти міста та святкові заходи, і раз на тиждень збирались тренуватись. Так ми зберігали спокій і громадський порядок у Львові. Вже весною 2014 року інструктори Навчально-вишкільного центру побачили, що серед молоді є мало тих, хто прийшов на заклик держави до військоматів та став зі зброєю в руках на захист України на східних фронтах АТО. Так виникла ідея переформатувати Центр у напрямку військово-патріотичного виховання. І виник Центр Самооборони «Галичина».
В його Положенні є такі рядки: «Центр військово-патріотичного виховання «Галичина» (далі - Центр) – громадське об’єднання в ГФ «Народна Самооборона Львівщини», основним напрямом діяльності якого є формування гармонійно розвиненої особистості вихованців (учнів, слухачів); виховання почуття патріотизму, духовності, національної свідомості; забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості; організація військового навчання, оздоровлення та змістовного дозвілля молоді.
Центр здійснює навчання і виховання вихованців (учнів, слухачів) у позаурочний та позанавчальний час, допомагає освітнім закладам м. Львова у проведенні уроків «Захисту Вітчизни», тижнів цивільної оборони та безпеки життєдіяльності, організовує навчально-виховні заходи військово-патріотичної та військово-історичної тематики. Центр сприяє формуванню та популяризації загальнолюдських цінностей та здорового способу життя.»
Наші інструктора провели вже більше 40 різноманітних вишколів та семінарів, більше 10 таборувань, підготували більше 25 авторських занять та вишколів, які розмістили у вільному доступі у Інтернеті, видали методичку «Викладаємо Захист Вітчизни по-новому». До експертних рекомендацій дослуховуються як у Міністерстві освіти і науки, так і у місцевих органах влади. Керівник Центру С.Хараху є експертом з військово-патріотичного виховання у Громадської Ради Львівської ОДА при комісії освіти і науки.
Представники Центру були активними учасниками заходів всеукраїнського рівня, які організувало Мінмолодьспорт спільно із управлінням молоді та спорту Київської ОДА та «Всеукраїнським об’єднанням військово-патріотичних організацій», Всеукраїнського семінару «Кузня захисників України» (квітень 2016 р.) та Всеукраїнського форуму «Досвід мужніх України» (жовтень 2016р.).
Інструктори Центру є професійними педагогами та керівниками військово-спортивних організацій, переможцями всеукраїнських конкурсів «Кращий вчитель року», дипломованими спеціалістами у бойових мистецтвах. До проведення занять активно долучаються і ветерани бойових дій та діючі військовослужбовці ЗСУ
Центр військово-патріотичного виховання «Галичина» ГФ «Народна Самооборона Львівщини» запрошує до співпраці та пропонує вчителям Захисту Вітчизни методичні розробки власні та партнерів. Наш сайт http://centrsamooborony.blogspot.com. Ми працюємо на волонтерських засадах і пропонуємо безкоштовні цикли навчальних курсів, окремих тренінгів, військово-польові вишколи та індивідуальні програми військово-прикладної підготовки на такі теми: будова стрілецької зброї та теорія стрільби, вогнева підготовка, психологічна підготовка для участі у бойових діях, цивільна оборона, як діяти у надзвичайних ситуаціях, школа виживання у місті, культура особистої безпеки українця, військово-прикладна та тактична підготовка, основи інженерно-саперної справи та вибухово-технічної безпеки, перша медична допомога у бою, військовий рукопаш та фізична підготовка, військово-польовий вишкіл у Карпатах.

четвер, 26 січня 2017 р.

3000 американських вояків в Україні


Побачив пост у Ivan Zylinko про 3000 американських вояків в Україні. Чудова інофрмація в
"Наша відповідь Кремлю на його навчання "Захід-2017" біля кордонів України
Підписано Указ, план проведення багатонаціональних навчань за участю підрозділів Збройних Сил України на території нашої держави та їх участі у багатонаціональних навчаннях поза межами України на 2017 рік. Документом також визначається порядок допуску підрозділів збройних сил інших держав на територію України у поточному році для участі у зазначених навчаннях.
Згідно із затвердженим планом у січні-грудні 2017 року на територію України для участі у багатонаціональних навчаннях у рамках військового співробітництва буде допущено до 3000 військовослужбовців з озброєнням і військовою технікою, до 6 літаків і вертольотів Сполучених Штатів Америки, інших держав – членів НАТО та держав – учасниць програми «Партнерство заради миру» на строк до 365 діб.
До 2500 військовослужбовців Сполучених Штатів Америки, інших держав – членів НАТО та держав – учасниць програми «Партнерство заради миру» з озброєнням і військовою технікою, до 10 кораблів, до 5 підводних човнів, до 10 літаків і вертольотів, до 60 одиниць колісної техніки допускатимуться на строк до 25 діб у липні – вересні 2017 року в рамках українсько-американського навчання «Сі Бриз – 2017».
Крім того, для участі в українсько-американському навчанні «Репід Трайдент – 2017» будуть допущені до 2000 військовослужбовців Сполучених Штатів Америки, інших держав – членів НАТО та держав – учасниць програми «Партнерство заради миру» з озброєнням і військовою технікою, до 6 літаків, до 10 вертольотів на строк до 25 діб у червні – листопаді.
Глава держави також підписав Закон України № 1826-VIII «Про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2017 році для участі в багатонаціональних навчаннях» від 19 січня цього року, яким Верховна Рада погодила відповідне рішення Президента."
плані розвитку міжнародної військової співпраці. Дякую автору! Подаю на сторінці нашого Центру текст повністю.
#стратегическое_развертывание
http://www.president.gov.ua/…/prezident-zatverdiv-plan-prov…

понеділок, 23 січня 2017 р.

Народні рухливі ігри українців

Методичні рекомендації

щодо проведення українських народних рухливих ігор в таборах літнього відпочинку
Одне з головних завдань національно-патріотичного виховання полягає у тому, щоб у дітей та молоді культивувати кращі рис української ментальності - працелюбність, свободу, справедливість, доброту, чесність, готовність захищати свої цінності, свою землю та свій народ. А виховання цих рис найкраще реалізується засобами народної педагогіки.
Під час літнього відпочинку та оздоровлення на природі у різних типах дитячих таборів чи вишколів для юнацтва та молоді необхідно організовувати різноманітні види рухливої активності для учасників таборувань. І це доцільно робити через різні форми ігрової активності. Ми пропонуємо для цього використовувати українські народні ігри та забави. Адже будь-які зібрання дорослих і дітей в давнину супроводжувались ігровою діяльністю, найбільш поширеними різновидами якої були біг, скачки, стрільба з лука, кулачні бої, метання спису, а жінки та діти водили хороводи. Участь у грі дозволяла людині відійти від проблем повсякдення, запобігала виникненню сумніву й недовіри до своїх сил.
Згідно з сучасними дослідженнями науковців та педагогів-практиків народні ігри мають оздоровче, освітнє, виховне значення. Оздоровчий компонент виявляється у сприянні гармонійному росту організму дитини; формуванні правильної постави; загартування організму; підвищенню працездатності; загальному зміцненні здоров’я. Причому оздоровчий ефект має проведення народних ігор на свіжому повітрі незалежно від пори року. Це зміцнює мускулатуру, покращує діяльність дихальної, серцево-судинної системи, збільшує рухливість суглобів, міцність зв’язок, стимулює обмінні процеси, позитивно впливає на нервову систему, підвищує опірність організму до простудних захворювань. Освітня складова народних ігор та забав полягає у тому, що в процесі гри відбувається формування рухових вмінь та навички з бігу, стрибків, метання тощо; розвивають фізичні якості - швидкість, силу, спритність, гнучкість, витривалість; дають основи знань з фізичної культури і спорту, валеології, народознавства, історії рідного краю тощо. Виховний компонент включає у себе формування моральних та вольових якостей дітей; прищеплення любові до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу; любові до щоденних і систематичних занять фізичними вправами. Народні рухливі ігри - неоціненний виховний скарб, який залишили нам наші прадіди. У результаті життя й побуту мільйонів людей протягом віків в Україні сформувалися самобутні народні ігри, які шліфувались і перевірялись досвідом людей багатьох поколінь. У них як у дзеркалі відображаються звичаї нашого народу, їх побут й уявлення про світ. Кожна гра, кожна забава має свої специфічні функції та розвиває фізичні й моральні якості. У цьому плані слід указати на педагогічну значущість народних ігор, основні компоненти яких (зміст, форма, методичні особливості) роблять їх одним з ефективних засобів, що можуть застосовуватись у всіх ланках системи фізичного виховання.
Час вносить зміни у зміст ігор, створює багато різних варіантів, тільки їх рухлива основа залишається незмінною. Гра включає всі види природних рухів: ходьбу, біг, стрибки, метання, лазіння, вправи з предметами, а тому є незамінним засобом фізичного виховання дітей. Світ ігор дуже різноманітний: рухливі, сюжетні, народні, рольові, спортивні, імітаційні, групові, ігри-естафети, ігри-забави, ігри-змагання тощо.
Залежно від змісту та структури ігри поділя­ють на пізнавальні та інтелектуальні; творчі та рольові; рухливі та спортивні.
Також вони відрізняються за змістом. У побутових народних іграх відображено працю українського народу (землеробство, тваринництво, ковальство, мисливство, рибальство): «Гуси», «Нема пана вдома», «Коваль». Ігри-ловітки («Піжмурки», «Латка», «Квач») - безсюжетні ігри, в яких удосконалюються навички швидкого бігу. Серед народних ігор можна також виділити ігри-забави та ігри-атракціони. Вони мають естафетний характер з елементами змагань: стрибки на одній нозі, закидання м’ячів у рухому ціль, перетягування каната, ходьба на низьких ходулях, підстрибування та ловіння ласощів (бублика, цукерки) зубами - «Бій півнів», «Перетягування бука», «Пес», ігри комічного характеру «Ледачий Гриць», сюди ж можна віднести гойдання на гойдалках, катання на саморобних каруселях, лазіння по гладенькому стовбуру, ліплення снігової баби тощо.
Ігри військово-прикладної спрямованості були побудовані на принципі протистояння та змагальності. Їх головною метою були згуртованість та взаємодопомога як запоруки перемоги в бою та й для розвитку самої громади. Для різних вікових груп населення існували специфічні комплекси воєнних вправ у вигляді ігор, танців для дітей і молоді та різного роду змагів для дорослих. Дитячі забави мали велике виховне значення, тому що діти, бавлячись, наслідували дорослих, готували себе до майбутніх важливих завдань, до праці, військових походів, труднощів і небезпеки. Також ігри задовольняли природне бажання спілкуватись, вони надавали історичні, культурні, соціальні, обрядові знання, розвивали інтелектуальні, фізичні та інші індивідуальні здібності дітей. Ігри у «війнушки» пам’ятають всі. Й зараз і дорослі і діти бавляться у такі ігри, але вже за допомогою технологічних засобів і віртуально.
Розглянемо основні народні ігри, які мали на меті не тільки забаву, а також важливу практику початкової військової підготовки. Здавна вміння українців вправно їздити на конях було життєво необхідним, тому хлопців з дитинства вчили дбати про коней, проводились змагання-перегони до визначеної мети. Суть гри "Бій на кониках" полягала у тому, що хлопчики, розділившись на дві ватаги, які в свою чергу поділялись на "вершників" і "коней", заскакували один одному на плечі та з розгону бігли на супротивну ватагу, намагаючись скинути з "коней" якнайбільше "вершників" суперника. Така гра розвивала витривалість та спритність і вчила дітей основам битви верхи на коні. Дітям, а особливо хлопчикам, завжди подобалось лазити по деревах та гратись на них, пробувати себе в ролі дозорних та розвідників. У грі "Робити кубло" хлопці залазили на дерева з пишною верхівкою, мостили з гілок і листя кубло, сідали в ньому і їли хліб, тим самим виказуючи повагу до тимчасового житла, до схованки. Популярною була гра "Робити курені". Гравці знаходили високі густі кущі, нахиляли їх, добре закріплювали, потім старанно накривали корою, гіллям, дрібним листям, травою. Для великої компанії будували укріплені міцні курені: вирізали з молодих дерев сохи, покрівлю робили з густих гілок, сохи забивали у землю, з товстої гілляки вирізали сволок та клали його на сохи. Діти вчились також майстерно імітувати голоси птахів та звірів, могли при необхідності подати умовний сигнал. У дитячих іграх набувались знання про навколишній світ, вміння жити в природі, користуватись її дарами для приготування їжі, лікування, виготовлення одягу. Велике значення мали навички полювання, рибальства, човнярства. Поширеними були змагання з метання ножів, списів та каменів, стрільба з луків. Каміння кидали за допомогою батога або "шпугалки" – загостреного на одному кінці дубця. Стріли робили з лозової або дубової ломачки, вирізали з очерету. Кидались також й глиною. Одна з назв такої забави «Швигалка». Найкраще місце для неї - відкритий берег ставка, річки, озера, де не бракує вологого грунту чи глини. Із пагона лози або верби вирізають швигалку - гнучку хворостину, близько сантиметра завширшки і близько метра завдовжки. Потім із глини роблять кульку завбільшки як лісовий горіх, її настромлюють на тоненький кінчик лозини і, ставши на достатній відстані, щоб не зачепити лозиною один одного, починають змагатися, хто далі або вище кине глиняну кульку. Часом це переростало у війну ватага на ватагу.
Захищатися та "воювати" булавами чи палицями – улюблені з дитинства ігри українців. Для розвитку цього вміння з дитячих літ існувала гра "Куля". Суть цієї популярної гри полягає в тому, що гравці, підкидаючи дерев'яну кулю, на льоту намагаються попасти в неї короткими і товстими палицями – «жаровнями». Якщо немає кулі, то гра називалась «Перепелиця». Для гри потрібні просторий майданчик і палиці на всіх гравців. Із числа гравців вибирається "перепелиця", решта учасників гри стають "кібцями". Перепелиця підкидає свою палицю вгору в довільному (на свій розсуд) напрямі й промовляє: Перепеличка, - невеличка птичка, Кібчик більший, та не вловить. Слідом за перепелицею, намагаючись влучити в її палицю, кібчики кидають свої. Якщо чиясь палиця влучить, це означає, що кібчик схопив перепелицю. Тепер цей гравець стає перепелицею. Нова перепелиця так само підкидає палицю вгору. Якщо у підкинуту палицю ніхто не поцілив, перепелиця не "складає своїх обов'язків". При першому ж влученні на її місце стає новий гравець.
На Україні боротьба була і є улюбленою народною забавою. Турніри борців побутують і в наші дні на різних фестивалях, не говорячи про професійний спорт. Змагання проходять командні та особисті. Поширені боротьба "навхрест", боротьба на поясах, боротьба ряджених, боротьба на колоді. Масовий характер мали змагання парубків в поєдинках на палицях. Цікавість до них залишилась незмінною, вони й дотепер подобаються хлопцям різного віку.
Важливим з точки зору етнопедагогіки є специфіка підготовки до гри, змагання чи забави. Рекомендуємо зробити введення у гру через розповідь або пояснення про історію походження та прикладні навички, які формуються під час гри. Про правила гри та техніку безпеки ми не говоримо, це - закон. Ось, наприклад, для силової гри «заключка», яку навчили автора у Карпатах на Гуцульщині (смт. Ясиня), ми розказуємо таку бувальщину. Спершу питаємо, чи знають діти про армреслінг. Тоді кажемо, що у нас в Карпатах є давня гра, такий собі аналог рукоборства. А почали ми грати в цю гру... з церкви. Для благословення дитячого табору вирішили запросити місцевого священика. Найближча церква була православною і автор вирушив туди. Священика не було у храмі. Якась бабця сказала, що у нього свято і «пан-отець он у тій хаті на другому поверсі». Я постукав у двері, мене запустили до світлиці. Там святкували день народження похилого віку батюшки з чорною з сивиною бородою, який сидів у голові стола. Він не повірив, що я вихователь табору, каже: «А чого в тебе такі руки міцні?» (це було влітку і я був у короткій футболці). Кажу, спортсмен, отче. Той посміхнувся у бороду і каже: «Я ото в молодості був переможцем змагань у «заключку». Давай зіграємо?» А мені що, я ж не знаю, що то таке. І здаватись не з руки. Погодився. Мені пояснили як і що. І ми з священиком зчепились середнім пальцем руки. Пан-отець програв. Вигукнув як Станіславський «Вірю!», налив 100 грам. А наступного дня всі присутні гуцули прийшли і батюшка благословив наш табір. Дітям розповідаємо про те, що міцність хвату гуцула виникає через постійну роботу з сокирою, річковим камінням, перенесенням вантажів, вичинку шкір та іншу роботу в горах. І вони на свята мірялись силою рук. Чоловіки зчіпляються середніми пальцями однойменних рук та тягнуть до себе доти, поки палець суперника не розігнеться та не вислизне. Це програш. Можна вводити обмеження території, щоб борці впирались не давали себе витягти з кола. Можна на 3-5 кроків враховувати програш (того, кого протягли цю відстань), можна міняти руки.

"Заключка" не вимагає спортивної форми. Після роботи можна позмагатись і з фізруком :)

Таку інформацію треба добирати до кожної гри, а також підшуковувати уривки оповідань, народних казок, влучні загадки та прислів'я (наприклад, ось таку загадку доречно запропонувати перед грою «Коза»: «Не дід, а з бородою, не бик, а з рогами, не корова, а доїться»). Перед проведенням гри можна підібрати та заспівати народну пісню.
Дітям дуже подобається, коли їм розповідають про виготовлення атрибутів до народних ігор в давнину. Наприклад, м'яч колись робили з бичачої вовни, яку скачували між долонями, а щоб м'яч був пружнішим, його змочували водою. Такий м'яч називався повстяним, і грались ним переважно старші діти або дорослі, бо він був надто важкий. А спеціально для малят вовну скачували в кульку й обшивали зверху шкірою. Такий м'яч був легкий і називався ремінним. Замість вовни використовували також пір’я, пух, волоски очерету.
Для змагань зі стрільби з луку можна розповісти про те, як робиться класичний лук та стріли. Як луком відправляли «СМСки» у середньовіччі – прив'язуючи повідомлення до стріли.
У давнину діти використовували для рухливих ігор майже все, що потрапляло під руку. Із малими формами фольклору можна знайомити дітей як перед початком ігор, так і розучуючи їх безпосередньо під час гри, оскільки вони досить ритмічні й легко запам’ятовуються. Прислів'я та приказки використовуються і для підбиття підсумку гри: «Дружній череді і вовк не страшний», «Зробили спішно, коли б воно не вийшло смішно», «Берись дружно - не буде сутужно» тощо. Такий лаконічний виховний підсумок, на мою думку, справляє на дітей набагато сильніше враження, ніж надокучливе моралізування.
Майстерність дорослих і чітко продумана методика проведення народних рухливих ігор і розваг забезпечать не тільки виховний, а й пізнавальний та оздоровчий ефект, сприятимуть залученню дітей різного віку та молоді до витоків національної культури та духовності, зроблять їхнє дозвілля веселим та яскравим.
Отже, ми спостерігаємо педагогічну спрямованість народних ігор, притаманну їм спадкоємність традицій, культурну значимість, сучасну необхідність для дітей і молоді. Вони не тільки можуть бути життєписом життя пращурів, історичною пам'яткою і прадавньою реконструкцією, а й новими засобами спілкування, поєднанням етнокультурного виховання і активного здорового відпочинку для нового покоління, здоровим замінником сурогатам комп'ютерних ігор, чинником формування опірності до наступу комерційної масової культури.

Література та джерела інформації
1. http://osvita.ua/school/method/upbring/9167/ «Українські народні ігри», С. Чабан
2. http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-195D3C13FFA7A  «Народні ігри та забави», Курилін В.М., Учитель фізкультури, Авіакосмічний ліцей НАУ Солом’янського р-ну м. Києва
3. ippobuk.cv.ua/.../методичні_рекомендації_рухливі_ігри_Word.doc  
4. http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2009-03/09kigpps.pdf «УКРАЇНСЬКІНАРОДНІ РУХЛИВІ ІГРИ ЯК ЗАСІБДОСЯГНЕННЯ ФІЗИЧНОЇ ДОСКОНАЛОСТІ СТУДЕНСТВА», Кулік І.Г., Кудряшова Т.І.
5. Келехсаєва Людмила Заурівна «УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ ВІЙСЬКОВІ ІГРИ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XIX – ПОЧАТКУ XX СТОЛІТТЯ НА КИЇВЩИНІ» http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/soc_gum/Kis/2012_2/26.pdf
6. Рухливі ігри Рухливі ігри та забави для розвитку швидкісно-силових здібностей  https://svit.in.ua/tvor/igry1.htm


вівторок, 10 січня 2017 р.

Українська М-16. Новій зброї бути!


Штурмова гвинтівка M-16, яка буде вироблятися в Україні на підприємствах ДК "Укроборонпром" у кооперації з американською компанією Aeroscraft, є надсучасною зброєю, яка поєднала у собі багаторічний досвід виробництва та використання у бойових умовах.
Про це повідомили у прес-службі "Укроборонпрому". Зазначається, що нова штурмова гвинтівка має стати справжньою стрілецькою системою у відповідності до стандартів, прийнятих в арміях НАТО. Вже зараз українські бійці беруть участь у спільних з НАТО навчаннях, існує спільна з Литвою та Польщею бригада, запропоновано створення аналогічного підрозділу з іншими країнами НАТО – Румунією та
Болгарією. Врешті-решт, Україна на постійній основі проводить сумісні миротворчі операції. І у кожному з цих випадків одною з проблем є вирішення питання логістики, наголосили в "Укроборонпромі". Наприклад, у литовсько-польсько-українській бригаді польські бійці використовують штурмову гвинтівку Beryl калібром 5,56×45 у той час, коли українські бійці – автомат АКМ або АКМС калібром 7,62х39. Наголошується, що головною особливістю M-16 є модульність конструкції, яка дозволяє створити на її базі різноманітні версії, які якнайкраще відповідають потребам бійців. Це дозволяє змінювати калібри, збільшувати або навпаки – зменшувати довжину ствола, міняти цілі частини зброї від прикладу та рукояток до механізму газовідведення та ударно-спускової групи. Саме на основі М-16 підприємства концерну і будуть виробляти варіант штурмової гвинтівки, яка отримала назву WAC-47. Ця зброя несе у собі всі переваги, притаманні базовому варіанту.  Завдяки модульній конструкції існує можливість встановлення різних за довжиною
стволів відповідно до потреб: 10.5”, 11.5”, 14.5”, 18” або 24”. Читайте також Експерти пояснили, чи потрібна американська гвинтівка М-16 українській армії Як йдеться у повідомленні, використання модульного підходу дозволяє адаптувати WAC-47 під різноманітні калібри: 5,45х39, 7,62х39, 5.56х45 NАТО. А також новітніх типів боєприпасів: 458 SOCOM, надпотужний та важкий набій з дозвуковою кулею, або 6.8 SPC II з високою кінетичною енергією та зупиняючими властивостями. "Таким чином, WAC-47 може “працювати” з калібром 7,62х39 або 5,45х39, які є на озброєнні української армії. А при необхідності завдяки модульній конструкції цю штурмову гвинтівку можливо переоснастити під використання набою 5.56х45 НАТО, який відповідно до стандарту STANAG 4172 використовується в усіх штурмових гвинтівках Альянсу", - розповіли у концерні. Крім того, важливим аспектом у виробництві натівської гвинтівки є те, що її будуть виробляти в Україні на основі ліцензії від уряду США. При цьому перша ліцензія для випробування та оцінки була отримана три тижні тому. Повінстю стаття ТУТ

субота, 7 січня 2017 р.

Керівник Укроборонпрому про брехню нардепів та ефективність української зброї

Центр військово-патріотичного виховання Самооборони "Галичина" вже неодноразово
публікував матеріали про державний концерн "Укроборонпром". Вважаємо, що інформація про сучасну зброю, яку ВИГОТОВЛЯЮТЬ українські підприємства, є дуже потрібною у системі військово-патроітичного виховання молоді. Ми запроваджуємо урок на тему воєнних підприємств України у викладання предмету Захист Вітчизни у школах, відвідуємо не історичні музеї, а танкові заводи, оснащуємо уроки сучасними макетами зброї.Той темп зростання і ефективності, який показує ця галузь української економіки є предметом гордості українських патріотів. І ця галузь спроможна виживати самостійно. Як сказав керівник  "Укроборонпрому" Роман Романов, держава не підтримує жодною копійкою ці підприємства. Вони САМІ НА СЕБЕ ЗАРОБЛЯЮТЬ. Звісно і держзамовлення є. Але збільшення виробництва зброї в 40 і більше раз та мільярдні іноземні воєнні контракти - це великі досягенння. І якщо цей молодий керівник з двома вищими освітами (перша - педагогічна) виконуватиме і надалі свою роботу відповідально та ефективно українська перемога стане значно ближчою. Свіже інтерв`ю Романова ТУТ.

четвер, 5 січня 2017 р.

Україна буде виробляти М 16

Державне підприємство «Укроборонсервіс», що входить до складу ДК «Укроборонпрмом» спільно з американською компанією «Aeroscraft» вироблятимуть стрілецьку зброю за стандартами НАТО в Україні. Першим проектом стане М16.
Такі домовленості є результатом підписаного Меморандуму про співпрацю між двома компаніям. Про це заявили на прес-конференції Заступник Генерального директора з авіабудування та виробництва ДК «Укроборонпром» Володимир Коробов, засновник компанії «Aeroscraft» Ігор Пастернак та очільник ДП «Укроборонсервіс» Сергій Микитюк. Детальніше ТУТ.

Однак не всі схвалюють таку перспективу. Ось як відреагував на це через 4 дні ветеран АТО, колишній в.о. начштаба батальйону «Айдар» Валентин Лихоліт. «Автомат Калашнікова не боїться жорстких природних умов. Пил, вода, і так далі. А гвинтівка М16 навпаки - чутлива до подібних речей. Ця зброя, яку необхідно буде постійно чистити. Якщо цього не зробити - то М16 просто не буде працювати. А Калашніков, навіть при «недбалому» до нього відношенні, працює. Це перевірено в Афганістані », - повідомив Лихоліт.
Ветеран АТО також підкреслив, що «калаші» нічим не поступаються американської гвинтівці, але прицільність і купність стрільби в М16 все ж краще, ніж у автомата Калашнікова калібру 7,62 мм. «Там розкид більше через віддачу. Той же калібр 5,45 працює набагато м'якше. Причиною великої віддачі є форма самого патрона, а також порох. Чим його більше, тим сильніше віддача в плече. Але це легко виправляється за рахунок амортизованого прикладу. Питання тут полягає саме в модернізації автомата », - пояснив Лихоліт.
Це поки що найпопулярніший коментар на рішення українських зброярів у мережі. Дивно, що його дав такий неоднозначний доброволець та ветеран як Лихоліт. Однак позиція, що Калаш можна не чистити та поводитись з інструментом "жорстко, не привід відмовлятись від озброєння сучасним стрілецькою зброєю. А щодо амортизації прикладу, який покращить влучність стрільби і купність, це повна дурня. Дивно, що досвідчений боєць не каже про якість стволів Калашів. 
Перехід до новітніх видів зброї - Фортів і М 16 є найкращим викликом нашому ворогу на східному фронті.