Нові стандарти НАТО і сучасні навчальні стенди для практичних занять. Але стрілецька зброя вже М-16 та Форт-221. АКМС також присутній. |
Зокрема, у Рекомендаціях Європарламенту та Ради ЄС визначено вісім основних компетентностей, які мають бути сформовані через освіту, необхідні кожній людині для особистого становлення й розвитку, активного громадянства, соціального включення та зайнятості: спілкування рідною мовою (усне та письмове); спілкування іноземними мовами; математичні компетентності та базові компетентності з природничих наук та технологій; цифрові компетентності; здатність навчатися; соціальні та громадянські компетентності; ініціативність і підприємницькі навички; загальнокультурна грамотність та здатність до самовираження.
У цих же Рекомендаціях названі навички й вміння, які є важливими для досягнення наведених вище компетентностей: критичне мислення; творчість; ініціативність; вміння розв’язувати проблеми; оцінка ризику; вміння приймати рішення; вміння конструктивно керувати емоціями; вміння співпрацювати в команді.
Ефективність предмету Захист Вітчизни завжди можна було оцінити у відсотках призовників строкової служби, які з’явились за повістками до військомату до загальної кількості призовної молоді, яка є на момент призову та запрошена повістками на призовну дільницю. Цей відсоток завжди менший за 100%, а реально становить в межах 10-40% в залежності від регіону. Перевірити навички і вміння юнаків після 2-х років навчання в школах не можливо через відсутність методик. Однак відгуки інструкторів навчальних центрів (КМБ) дають чіткий висновок: молодь не готова до служби в ЗСУ. Треба усвідомити той факт, що в умовах навіть реформованої середньої школи підготувати юнака до військової служби завдання, яке виконати просто неможливо за багатьма причинами. Тому зміна змістового наповнення предмету Захист Вітчизни з врахуванням рекомендацій провідних європейських інституцій та відмовою від стандартів мілітарної підготовки пострадянських держав (Росії, Білорусі, Казахстану, Киргизстану, Вірменії, Азербайджану та Узбекістану) є справою першочерговою. Наповненість патріотичним компонентом та прикладними заняттями, які учень або учениця зможуть застосувати у майбутньому житті, стає тою ціллю, яка прогнозовано дасть більший ефект, ніж будь-який варіант мілітарної підготовки юнака на уроках Захисту Вітчизни. Також основою організації викладання повинна стати спільна навчальна програма як для хлопців, так і для дівчат.
На даний час в МОН триває боротьба двох концепцій щодо змісту предмету Захист Вітчизни. Створена робоча група з вчителів, науковців, профільних представників освіти з різних регіонів, які розробляють нову програму предмету. Однак більшість членів групи відстоює прорадянську систему допризовної підготовки, яка зазнала неоднозначних та малоефективних змін впродовж роботи групи, зберігши мілітарну наповненість змісту Захисту Вітчизни та гендерний поділ на групи. Інша концепція предмету спрямована не на виконання функції початкової військової підготовки до служби в ЗСУ, а на кардинально новий підхід – формування життєво важливих компетентностей та військово-патріотичне виховання старшокласників без поділу на групи за статевою ознакою. Запрошуємо до участі у формуванні нової програми Захисту Вітчизни згідно другого концептуального підходу.
"Захист Вітчизни", крім того, повинен стати інтегрованим предметом з іншими (історія України, математика, інформатика, географія, фізика, фізкультура, БЖД ...). На заняттях учні будуть мати можливість узагальнити та на практиці застосувати знання, які набули під час навчання, напрацювати навички, чого так часто не вистачає молоді.
ВідповістиВидалитиСаме це називається формування життєвоважливих компетентностей. Згідний з Вами.
ВидалитиПитання: хто і яким чином замовляє РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ???
ВідповістиВидалитиВимоги чіткої немає від держави. Є стандарт, який описаний у дійсній програмі предмету Захист Вітчизни. Але як завжди стандарти відстають від життя. І от на перше місце виходить постать вчителя. Якщо він сучасний та кваліфікований, то він відслідковує ВСІ тенденції сьогодення та ставить свої стандарти, відповідно до яких вимагає результат від учнів. А вже результати виходять відповідно до індивідуальних рис особистості. Для мене важливим результатом є те, скільки учнів стали активними учасниками Революції Гідності та АТО.
Видалити