Пропозиція 7.
З точки зору ефективності військово-патріотичного виховного впливу на молодь таким є весь блок знань, який стосується становлення української державності впродовж багатьох століть від часів Київської Русі до подій війни 2014-16 років. А особливо все що стосується військової історії українців. Нова воєнна доктрина 2015 року та реформа поглядів на українську військову історію, очищення її від ідеологічних радянських штампів покликала розробити кардинально новий погляд на викладання уроків історії українського війська для старшокласників у програмі предмету «Захист Вітчизни».
Основним мотивом є те, що через економічну кризу в освіті, забезпечити військовим та дидактичним майном кабінети Захисту Вітчизни у відповідності до вимог та нормативів є неможливим. Тому програму треба наповнити військово-патріотичними уроками та заходами. Історія українського війська викладається за рекомендаціями Міністерства освіти і науки лише у програмі Захисту Вітчизни 10-х класів. На цю тему виділялось раніше лише 20 хвилин одного уроку. В межах цього уроку близько однієї третьої частини навчального матеріалу - це служба українців у військах Радянського Союзу та боротьба з фашизмом у лавах червоних партизан. Запропонований варіант нової програми є таким, коли історію українського війська вивчають в межах 2-х уроків, що є позитивним, але недостатнім нововведенням.
З метою значного покращення військово-патріотичного виховного впливу на учнів 10-х класів від імені експертів комісії освіти і науки Громадської ради при ЛОДА пропоную внести зміни у програму викладання історії українського війська, які передбачають виділення у програмі 4-х уроків на цю тему за наступною структурою:
- тема 1-го уроку: «Історія українського війська періоду Київської Русі та козаччини»
- тема 2-го уроку: «Українські військові формування та участь українців у військових подіях ХХ століття. ЗСУ незалежної України до 2014 року». Слід відзначити, що в межах цього уроку, теми радянського періоду повинні висвітлюватись з точки зору, яка співзвучна з історичним підходом країн Балтії, які вважають своє перебування в складі СРСР окупацією, та вимагають в РФ відшкодування як в правонаступниці Радянського Союзу.
- тема 3-го уроку: «Видатні військові лідери українського народу» (для кожного регіону, району, населеного пункту це можуть бути свої героїчні постаті)
- тема 4-го уроку: «Нова українська армія 2014-2016 років»
Всі пропозиці повністю тут
Немає коментарів:
Дописати коментар