Ми запропонували у 2014 році змінити програму предмету Захист Вітчизни у школах України через його пострадянський зміст. Різні наради, зустрічі та обговорення закінчились як завжди по-совковому: «Ми ж сто років так викладали, що там вже міняти». Цього року вже у Міністерстві освіти і науки наш Центр запропонував новий розділ «ОСНОВИ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ», з якого повинне починатись вивчення предмету Захист Вітчизни. Учні повинні зрозуміти, що Збройні Сили – лише частина у системі національної безпеки. З огляду на те, що багато призовників потрапляють не тільки до служби у ЗСУ, але й до Нацгвардії та у Державній прикордонній службі України (з 2016 р.), а резервісти можуть служити і в інших державних військових формуваннях, юнаки повинні отримати знання про весь військовий механізм системи нацбезпеки. Розуміння, що саме глобальні механізми стримування воєнної ескалації на території України примусили Російську Федерацію погодитись на підписання Мінських домовленостей, також є важливим для учнів. Важливо також розкрити основні положення законодавства щодо відповідних питань в нашій країні, проти якої здійснюють агресію. Так зміст розділу розглядає механізми і моделі системи світової безпеки, основні положення Стратегії національної безпеки України (Указ Президента України і рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 травня 2015 року «Про Стратегію національної безпеки України», Воєнної Доктрини України (Указ Президента України № 555/2015 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про нову редакцію Воєнної доктрини України»), дає уявлення про діяльність НАТО та курс України на вступ до альянсу, розкриває проблематику національних інтересів та загроз українській державі.
Мета заняття:
1. Ознайомити учнів основними положеннями щодо функціонування механізмів і моделей системи світової безпеки, з основними положеннями Стратегії національної безпеки України.
2. Сформувати уявлення про комплексність моделей та багаторівневість світової безпеки та національної безпеки України як складової її частини.
3. Розвиток аналітичних здібностей учнів зокрема під час обговорення проблем національних інтересів Української держави
Завдання заняття:
- Формувати в учнів зацікавленість щодо предмету Захист Вітчизни;
- Показати роль різних силових відомств у відстоюванні національних інтересів України;
- розвиток умінь застосовувати знання з інших предметів при аналізі глобальних процесів в життя людства;
- формування культури особистої безпеки в контексті глобальних безпекових моделей;
- розкрити важливість розуміння різних загроз національній небезпеці української держави та важливість цього у житті кожного громадянина
- спонукати учнів до критичного мислення, застосовувати набуті знання в практичній діяльності, зокрема для адекватного відображення різних кризових явищ у суспільстві з точки зору національної безпеки. Далі тут
Немає коментарів:
Дописати коментар