неділю, 31 грудня 2017 р.

Яким побачили фільм "Кіборги" юнаки?

На останніх уроках з предмету Захист Вітчизни цього року я обговорив зі старшокласниками їх враження від перегляду українського фільму "Кіборги", про який я писав вже на сторінках Центру Самооборони "Галичина" ТУТ. Які ж моменти, чим сподобався цей фільм, хто з героїв запав у душу юнакам? Все це я вирішив з'ясувати собі, щоб створити навчальну версію фільму для того, щоб можна показувати у школі і провести інтерактивні форми роботи для
ефективного навчання. Я запропонував учням написати кілька рядків про свої враження, можливо про героїв чи якісь моменти - т.б. анонімно і без обдумування. Потім хвилин через 10 я показав РЕАЛЬНІ кадри та документальні зйомки та відповів на запитання учнів. Отже, що дала така форма роботи? По-перше, ВСІ взнали, що ВСІМ сподобався цей фільм. Найбільше юнаки писали про епізод з добуванням зброї одним з героїв - Мажором (20% відзначених епізодів або важливих моментів фільму). На другому місці було відзначені героїчні характеристики героїв, їх патріотизм, бойовий дух та самопожертва. На третьому - стосунки між героями та всередині відділення (командир-підлеглі, військова дисципліна та ін.). Четверта позиція виявилась у епізоду з обміном полонених та сцени боїв. Взагалі, відзначення реалістичності фільму та його відмінність в кращий бік від голівудських кінострічок була частою і саме такі епізоди сподобались юнакам. Троє відмітили і розмову на даху Мажора з Псіхом, і мотиваційну бесіду Серпня з бійцями, і момент, коли Мажор вирішив відпустити сепара фактично на смерть. Четверо написали про музику - двоє в загальному, а двоє про пісню "Гуцулка Ксеня".
Серед персонажів пальму першості посів Мажор - за нього віддали більше 40% голосів. 25% відзначили Серпня. За рейтингом далі ідуть такі герої "Кіборгів" - Гід, Дід, Псіх. По одному разу відзначили Суботу і Марса. І ні разу не згадали про нашого Міністра культури, який зіграв капелана! :) У мене є пояснення чому Мажор, а не Серпень чи Субота стали "більшими" Героями для моїх учнів. По-перше, він ближчий по віку та світоглядово. А також тут є і моя вина - я пояснюю своїм учням, що воїн має бути високоосвіченим та неординарним у бою - тактичною бойовою одиницею. Звісно не як Мажор, а навченою та мотивованою. А от щодо небезпеки у бою такого "героїзму" як от бігти за калашем у поле, то тут треба пояснювати ще.

Чекаю появу релізів та ваших побажань та порад щодо того, які епізоди мають увійти у 30-хвилинну версію для створення гарного патріотичного заняття у школі. Бо багато хто скаже, що фільм довгий і дорогий, дивитись треба після уроків. Та ще й лайка та російська мова... Ні, панове, наш Центр на тарілочці підготує таке заняття, бо навіть у Львові лише окремі школи сходили на цей фільм просто з патріотичних переконань вчителів та учнів. Треба показувати цей фільм у школах та військоматах, поки юнаки стоять у  трусах до лікаря під час медкомісії! І крутити, крутити його в коридорах військових ліцеїв, ВНЗ так, щоби ватні офіцери тріскали від злості! А у війську їх ще багато. І запрошуємо всю громаду поширювати хештег #Кіборги_найкращий_фільм_про_війну

Немає коментарів:

Дописати коментар