четвер, 1 червня 2017 р.

Герой Сумрак і Київський військовий ліцей

Ця стаття про патріотизм та військову освіту юнаків. 24-25 травня керівник Центру Самооборони "Галичина" перебував у м. Києві на засіданні робочої групи освітян з розробки нової програми Захисту Вітчизни в школах. Зранку вийшов з метро і пішов за гугл-картою до орієнтиру "Суворов". Однак знання військової топографії мене підвели - пам'ятника російському воєначальнику, який мав би стояти навпроти колишнього суворовського училища і вказувати шпагою на "вороже" нам НАТО - на захід, я не знайшов. Тому "вийшов на контакт з місцевим населенням" і мені показали через дорогу - ось Ліцей!
 Я знав, що начальником ліцею призначили більше року тому Героя України, видатного командира, генерала Ігора Гордійчука. І для мене було честю підійти і подякувати йому особисто за мирне небо над моїм містом, за спокій в оселях не тільки моїх учнів, але й всіх українців. Це було моє друге завдання. Перше - це робота у групі, про що можна прочитати тут,  тут і тут. Ще у 2015 році я підготував урок про бої на Савур-могилі та про Героїв тих боїв. Цей урок був після теми "Історія російсько-української війни 2014-20... років" і на ньому я показував відео про Сумрака і його побратимів. А завершував урок вже цього року - фрагментом параду на День Незалежності України. 23 серпня 2016 року Гордійчуку присвоєно військове звання генерал-майора. Погони генерал-майора були вручені Президентом України якраз під час параду з нагоди 25-ї річниці Незалежності України.
Перед обідом я швиденько побіг до приймальної генерала на другий поверх, але до нього була чимала черга. Я із подивом занурювався у проблеми ліцею та ліцеїстів. Одна велика група ліцеїстів вийшла з кабінету Гордійчука і я почув такі слова генерала до вчительки: "Нічого що хлопець не вчить біологію, може він її не любить. От якби він не любив Захист Вітчизни та фізкультуру, я би його відразу відрахував!...." Людей було багато, тому я пішов на обід до приміщення, де харчуються обідами вчителі. По дорозі я подумав, що може ж було всім членам робочої групи зайти. Їм випав реальний шанс поговорити з РЕАЛЬНИМ ГЕРОЄМ, а не бутафорними ветеранами ВОВ чи ще якимись учасниками АТО (сорі, вони є дуже різні). Але це турбувало видно лише мене, бо коли я підійшов до представника Міноборони з цієї пропозицією, він так доволі прохолодно до цього поставився. Я подумав, мені свої робити, зайду сам і потім розповім дітям, що бачив легенду. І тут за годину заходить цей пан і каже, що зустріч з заступником Міністра буде у кабінеті Гордійчука! Молодець, справжній вояка - влучив одним пострілом у дві мішені! :). ВІДЕО з цією розмовою.

Зверніть увагу на кілька моментів на відео. Заступник Міністра П.Хобзей запитався про можливість об'єднання навчання хлопців і дівчат разом на уроках Захисту Вітчизни. Всі сказали, що ні, це не можливо. Вірно! Коли така програма, яке може бути об'єднання? Якщо програма скерована на безпеку учнів, на їх майбутні навички жити в умовах сусіда - ворожої росії, якщо імовірність надзвичайних ситуацій є великою, бо іде війна та виникають нові загрози цивілізованим суспільствам Європи, то урок разом з дівчатами сам напрошується! Якщо ж бігати з калашем, його збирати, розбирати та воєнізований крос - це не для всіх, звісно. Це називається компетентнісний підхід, коли учням даєш практичні знання. А от право поглиблювати їх можна у позашкільних установах та клубах. Натомість члени робочої групи кажуть, що ми маємо готувати молодь до армії. Це типовий мілітаристський підхід! А один з членів групи колишній командир і ветеран АТО, який якимось чином "увійшов" у склад групи і сам казав, що він приїхав самостійно, так цей прямо заявив, що військовою підготовкою має займатись школа і всі мають служити так як у Ізраїлі. Щойно перед тим представник міністерства та куратор групи Р.Гладківський каже, що людина МАЄ ПРАВО вибору - Захист Вітчизни чи медико-санітарна підготовка (про дівчат). І всі - ага,ага! І тут же право людини НЕ БРАТИ до рук зброю (до речі як і передбачено сучасним законодавством України) відверто потурається - мають служити всі - і хлопці і дівчата! Я скажу відверто - члени робочої групи фахівці у військовій справі минулого століття, але абсолютно консервативні як методисти. Ніхто з них ні разу не згадав про те, що для допризовної і фахової військової підготовки до кінця цього року згідно Указу Президента мають бути створені по областях та містах України Центри військово-патріотичного виховання. Наш Центр - один з них, і створений був Самообороною за два роки ДО Указу. І успішно діє! А тут один з критеріїв безпеки КОЖНОГО громадянина - основи самооборони викинули ВЗАГАЛІ з програми. Бо одна година, сказали на групі, - це щоб розповісти лекцію про те, як добре володіти прийомами самооборони! Дуже нефахово аж руки опускались від цих фокусів а часом і абсурду типу як з балістикою кулі чи будовою прицілу нічного бачення!
Я подякував генералу Гордійчуку вже після того, як всі прощались. А увечері взнав, що 5 іногородніх залишаються ночувати в ліцеї. Увечері перед сном ліцеїсти босоніж та в капцях ганяли м'яча в коридорі - офіцер-вихователь вже вдома і не бачить. Там же в коридорі стояв турнік. Правда, я не встиг побачити спортсменів, які би увечері попідтягувались на класному турніку. А зранку я сам тихенько вийшов на традиційну ранкову пробіжку та заняття на спортмайданчику. А спортмайданчик у ліцеї крутезний (див.фото)! Особливо мене здивувала конструкція навпроти головного входу з рекламно-агітаційними матеріалами про ліцей. Коли я зранку на пробіжці пробігав повз неї, щось запідозрив. За кілька хвилин мої підозри справдились! Патріотичне керівництво ліцею тупо заховало Суворова, якого я вчора шукав як орієнтир! Знаю точно, що він не захований, щоб чекати зміни влади та героїчного повернення у всій свої бовваній красі, що скоро він буде перенесений у якийсь музей радянської епохи. Бо у дискусії члени робочої групи на моє зауваження, що вступ до Євросоюзу та до НАТО - це Указ Президента, рішення РНБО та завдання для Уряду і всіх нас сказали, УВАГА, у нас то одна влада, то інша. Буде новий президент і може все змінитись! Я аж підстрибнув: "НЕ СПОДІВАЙТЕСЬ, панове ватники! Ми не допустимо, щоб курс змінився! І ніхто не заперечив, крім мене. А один методист взагалі сказав, що скільки у нас було військових доктрин і ще не одна буде! Це він, не читаючи її ВЗАГАЛІ, думає, що це якась інструкція або лист МОНу!  За 25 років було фактично дві концепції воєнної доктрини. В першій 1993 року та її редакції 2004 року у нас були мир, дружба та цукерки з росією і визнання її старшим братом та брехня про співпрацю з НАТО. А друга, тут вже ми-патріоти аплодуємо - росія ВОРОГ, ми відкидаємо позаблоковий статус і реформуємо військо за стандартами НАТО! Все, за порєбрік! Патріоти знесли владу клану януковича, знесли комуністів з їх брехливими символами, ми добиваємо і пострадянську вату та щурів кремля! І доб'ємо, якби ви не противились за власним невіглаством чи за гроші росії! І з програмою все буде добре!
І хвала ліцею! Відчувається, що у старовинних стінах цього закладу дійсно виростуть патріотичні військові або цивільні спеціалісти, які з вдячністю згадуватимуть свою казарму, клас НАТО, лазарет та варені яйця на сніданок! Коли у них такий генерал начальником  - варіантів не лишається! Слава Україні, слава Героям!

Немає коментарів:

Дописати коментар