суботу, 8 липня 2017 р.

Де захований патріотизм в предметі Захист Вітчизни?


Провівши кілька десятків вишколів та спостерігаючи за іншими інструкторами та проектами військово-патріотичного напрямку я ставив собі одне завдання - як дати заняттям патріотичний зміст. От бігають 3 години діти з автоматами Калашнікова у страйкбол чи годинами розбирають чи чистять зброю, де тут патріотичний компонент? Патріотичне виховання – складова національного виховання, головною метою якого є становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста і демократа, готового до виконання громадянських і конституційних обов’язків, до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин. А військово-патріотичне - це цілеспрямований, організований процес формування готовності юнаків старшого шкільного віку до строкової військової служби в Збройних Силах України. В такому контексті звучить це визначення в багатьох документах. Добре! Тепер читаємо визначення військово-патріотичного виховання в країні, яка є нашим зовнішнім ворогом. Військово-патріотичне виховання - багатопланова, систематична, цілеспрямована і скоординована діяльність державних органів, громадських об'єднань і організацій по формуванню у молоді високої патріотичної свідомості, піднесеного почуття вірності до своєї Вітчизни, готовності до виконання громадянського обов'язку, найважливіших конституційних обов'язків по захисту інтересів Батьківщини. От чому в країні, ворожій для нас це визначення КРАЩЕ і ВАГОМІШЕ українського варіанту? На всіх своїх уроках я акцентую увагу учнів на тому, що захищати Українську державу можна не лише зі зброєю в руках. І наводжу приклади сотень патріотів-волонтерів, відомих науковців, винахідників, спортсменів та ін. Який військовий зробив більше для України ніж співак Вакарчук чи спортсмени брати Кличко? Це значно глибше розуміння ніж військова боротьба за цілісність території української держави. Останні події показують, що робота спеціалістів з кіберзахисту є надзвичайно важливим елементом у гібридній війні з росією. От така цитата керівника волонтерської групи Кібервійська України: "«За червень 2014 – січень 2017 всього ми закрили 141 сайт. Також ми закрили 10 кримських державних сайтів, в листопаді 2015-го – belogorsk.crimea.ua, в грудні 2015-го – dzhankoi-rada.gov.ua та krp-rada.gov.ua (які ми відібрали від сепаратистської кримської влади). Це окрема операція "Крим – це Україна". За січень ми закрили сайт терористів ukrobaza.ru. На ньому розміщувалися персональні дані українців і через взлом та постійні блокування ми змусили їх закрити сайт. Всього закрито 142 сайти терористів, а разом із заблокованими – 173. Крім того закрито сотні сторінок на сайтах і блогах з персональними даними українських патріотів , а також державний сайт svk.gov.ua, що був захоплений терористами... А також сприяли, щоб СБУ закрила окуповані державні сайти в жовтні 2015-го – bryanka-rada.gov.ua, в листопаді – snezhnoe-rada.gov.ua, krasnodon-pfu.gov.ua, krasnodon-rada.gov.ua, в березні 2016-го – brda.gov.ua, lenrada.gov.ua, brs.gov.ua та vikc.gov.ua. Протидіємо захопленню державних сайтів на Донбасі та Криму». Слід зауважити, що за умови проведення уроків для хлопців і дівчат разом зміст військово-патріотичного виховання повинен бути вдосконалений та розвинений для ефективного виконання завдань патріотичного виховання. Тому я за "створення нової ефективної системи військово-патріотичного виховання, що забезпечує оптимальні умови розвитку у молоді вірності Батьківщині, готовності до гідного служіння суспільству і державі чесному виконанню боргу і службових обов'язків" Це текст з завдань військово-патріотичного виховання РОСІЙСЬКОЇ концепції! Бо наша наголошує на мілітарному аспекті.


Повертаючись до виконання більш загального завдання - патріотичного виховання учнів на уроках Захист Вітчизни, хочу нагадати, що концепт військово-патроітичного виховання, який впроваджували всі 25 років незалежної України дав нам негативний ефект щодо бажання юнаків йти служити строкову службу. Тому зміна змісту Захисту Вітчизни та наповнення уроків патріотичними елементами потребує ретельного відпрацювання. Більшість методистів переконують мене, що патріотичне виховання у них кожного уроку впродовж року. І ось я стою дві години біля стенду з стрілецькою зброєю та військовим спорядженням на занятті з учнями, спостерігаю, але нічого патріотичного не чую! Єдиний раз при розповіді про історію створення Калаша військовий інструктор розповів про те, що Калашніков - це підставна фігура, а основну роботу виконали німецькі інженери. Але де тут патріотизм? Це просто розвінчування міфу про радянського "великого" конструктора.
Переконаний у тому, що найбільшими патріотичним ресурсами володіють заняття з історії, краєзнавства, української літератури та музичного мистецтва. І це підтверджується досвідом - зі мною на всіх Майданах та мітингах частіше були поети, історики, журналісти та географи - за освітою та покликанням. Тому я і відстоюю наповнення змісту Захисту Вітчизни військовою славною історією, практичними заняттями на місцевості, вишколами в Карпатах, вивченням українських маршових пісень, переглядом документальних кінофільмів про війну і військових. Згадую, коли одного разу мене попросили об'єднати хлопців і дівчат на уроці. Я взяв книгу "Аеропорт" С.Лойка та прочитав фрагменти про наших Героїв. Клас сидів тихо як ніколи, а я сидів з вологими очима і тихо читав фрагмент як комбат "Ведмідь" згадав про те, що сьогодні у його сина день народження, а йому зараз їхати на ротацію в ДАП. Може і в останнє...

Джерела інформації:

1. Отечество.рф
2. Кібервійська України

Немає коментарів:

Дописати коментар