Шевченка на Майдані у 2013-14 році та на фронті не сприймали як митця та поета. Але розповісти про його "військовий "досвід" та участь духовну у подіях 20-21 століття є дуже важливим. Ви всі знаєте, що Шевченкові слова і постать самого Поета стали одним з символів Революції Гідності 2013-14 років. Пропонуємо таке заняття.
Тема уроку: «Шевченко – захисник, Шевченко – воїн»
Структура урокуІ.Організаційний етап......................................................................................2 хв.
ІІ. Тренування особового складу....................................................................2 хв.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.........7 хв.
ІV. Вивчення нового матеріалу......................................................................30 хв.
1. Служба Шевченка у російському війську – найсуворіше покарання від режиму.
2. Муштра та стройова підготовка – причини та механізм дії.
3. Шевченкове слово надихає.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів .......... 2 хв.
VI. Підбиття підсумків уроку.......................................................................... 1 хв.
VII. Домашнє завдання.................................................................................... 1 хв.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1. Шикування особового складу (одношеренговий стрій).
2. Привітання та доповідь викладачу.
3. Перевірка готовності до заняття.
II. Тренування особового складу. Вихід зі строю для доповіді та повернення у стрій.
III. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
Запитую учнів хто може бути тим солдатом, якому присвоїли номер 191 третьої роти п'ятого лінійного батальйону. Для підказки прошу назвати найбільш славетні дати першої декади березня. Після спільного зясування, що це Тарас Шевченко, розповідаю випадок у Одесі. Кінець 19 століття. Виступаючи на Пересипі, трупа М. Кропивницького дала виставу "Дай серцю волю, заведе в неволю". Там Іван Непокритий, роль якого грав актор, мав співати пісню "Гей шпориш, шпориш при дорозі" про сирітську долю. По ходу дії Кропивницький заспівав "Реве на стогне Дніпр широкий". Могутній голос співака підняв глядачів з місць. А це було перше виконання цього твору публічно. Люди почали підспівувати, бо багато хто знав напам'ять твори Тараса Шевченка. Зазвичай на виставах обов'язково був присутній поліцейський наглядач, який сидів у першому ряду. Але цього разу він на мить скам'янів, розгубився і упустив момент. Його протест, ґвалт, крики натовп не захотів почути. Поліцейський вибіг з театру за підмогою. Загін поліції увірвався до театру з криком: "Разойдісь!", але одесити співали українською…
IV. Вивчення нового матеріалу
Юрій Смирнов. «Шевченко в засланні», 1980 р. |
1.Служба Шевченка у російському війську – найсуворіше покарання від режиму. 5 квітня 1847 року за участь у Кирило — Мефодіївському товаристві Т. Шевченко був заарештований і відправлений до Петербурга. Далі за посиланням заняття про Шевченка
Дуже цікаво! Дякую за матеріал! Молитвами з вами!
ВідповістиВидалити