Практична
робота з військової топографії
учня 11….. класу ________________________________________
Інформаційна довідка.
Битва за Дебальцеве.
У 2015 році битва за
Дебальцеве стала наймасштабнішою з часів Другої Світової і однією з
найскладніших серій багатоетапних бойових операцій у новітній історії: у
безперервних атаках і контратаках обидві сторони використовували десятки
одиниць танків, реактивної та польової артилерії, тисячі солдат і офіцерів і
все це у надзвичайно складних умовах війни у місті на відносно невеликому
квадраті. За боями на Дебальцевському
плацдармі слідкували численні військові експерти та політики, з
новинами про події там просинались і лягали спати мільйони українців.
Російське командування до 25 січня 2015 р. зосередило
дві ударних угруповання на флангах дуги і спробувало раптової потужної атакою
зрізати Дебальцевський виступ біля самої основи. Ядром Горлівського угруповання
стала так звана 3-тя бригада, бригади "Оплот" і "Кальміус",
а ядром Брянківського угруповання стала 4-я бригада "ДБР Бетмен".
Також в боях беруть участь головні сили бригади "Привид". Це кращі
підрозділи ЛНР і ДНР . У запеклих боях 23-24 січня противнику вдалося
увірватися в село Троїцьке і селище Світлодарськ, що становило загрозу для
траси М-103 Артемівськ – Дебальцеве. Очевидно, метою було повністю оточити
Дебальцевське угруповання і вийти на цю важливу трасу М-103. Бої з самого початку велися з небувалою для російсько-української війни
жорстокістю. Атакам російських найманців передує потужна артпідготовка, в тому
числі із застосуванням важких гаубиць, противник не шкодує снарядів.
Треба відзначити, що зусилля російських спецслужб з
вербування найманців з бойовим досвідом, привели до формування на окупованій
території по суті приватних військових компаній. Різко зросла боєздатність і
злагодженість найманих банд, перетворення їх в справжні військові частини -
результат перекидання великої кількості "відпускників" з Росії. Противник
мав перевагу по всіх зразках важкого озброєння, зокрема по танках - у три рази,
по артилерії - фактично в чотири рази. Була задіяна в одному з боїв авіація –
вертольоти Мі-8 з нашого боку та штурмові літаки Росії.
Свої ударні частини російське командування
укомплектувало найманцями з бойовим досвідом, і частка росіян в таких
професійних частинах, насамперед танкових і артилерійських, доходить до 80-90%
особового складу .
18 лютого 2015 року українські війська з боями вийшли
з Дебальцевого.
Від початку року під час боїв за Дебальцеве загинуло
2911 бойовиків, від часу припинення вогню (15 лютого) — 868. ракетно-артилерійського
озброєння — до 50 одиниць, бронетанкового озброєння та техніки — до 110
одиниць, автомобільної техніки — до 24 од. На 2 500 українських військових були
кинуті 15 000 — 17 000 особового складу ворога. За час боїв з 15 січня по
18 лютого 2015 року, за даними Генштабу , загинули 110 військовослужбовців ,
270 отримали поранення , семеро потрапили в полон , а 18 зникли безвісти. За
весь час оборони Дебальцевського плацдарму загинули 136 і було поранено 331
боєць ВСУ. Армія втратила в цих боях 127
одиниць бронетехніки всіх видів.
Джерела:
Завдання 1. Спланувати розвідувальну операцію
з місця базування добровольчого батальйону патрульної служби поліції особливого
призначення «Львів» в точці А до місця можливого базування батальйонно-тактичної
групи 5-ї окремої танкової бригади РФ з
м. Улан-Уде (точка Б)
Завдання 2. Написати всі азимути руху розвід групи та обрахувати
відстані кожного відрізку (напр., А-А1 – 47о, 270 м. і
т.д.):
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Завдання 3. Описати,
як за картою та азимутами розвід група буде вертатись на базу.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Карта іде на окремому листку А4 формату та подається на екрані через проектор. Всім учням вчитель наносить довільно точки А і Б, щоб у них завдання були унікальними.
Немає коментарів:
Дописати коментар