Тема заняття: Аміна Окуєва – Народний Герой України.
Структура заняття
І.Організаційний етап......................................................................................2 хв.ІІ. Тренування особового складу....................................................................4 хв.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності. Причини появи національних батальйонів…………………………………......................................…............10 хв.
ІV Аміна Окуєва – феномен мусульманської жінки-патріота України ............. 25 хв.
1.Короткий екскурс у історію пригноблення народів Кавказу. Чеченські війни і знищення незалежної Ічкерії
2. Біографія Аміни Окуєвої, причини вбивства.
3. Аміна – образ прогресивної мусульманської частини українського суспільства, зразок відповідальної громадянки.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів .......... 2 хв.
VI. Підбиття підсумків .......................................................................... 1 хв.
VII. Домашнє завдання .................................................................................... 1 хв.
Хід заняття
І. Організаційний етап1. Шикування особового складу (одношеренговий стрій).
2. Привітання та доповідь викладачу.
3. Перевірка готовності до заняття.
II. Тренування особового складу. Правила перевірки належного зовнішнього вигляду учні у лаві. Вихід заступника командира класу та доповідь.
III. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
Розповісти учням про війни, які пережили українці з часів проголошення незалежності у 1991 році.
Навколо України та її кордонів за ці роки відбулось кілька військових конфліктів – війна у Придністров’ї (1992 рік), Чечні (дві війни – 1994-96 р.р. та 1999-2009 р.р.), війна у Грузії (2008 року). Саме ці війни дорослі українці пам’ятають через безпосереднє знайомство з нею або через розповіді очевидців, які втікали від війни до України. А гібридна війна росії проти нашої держави, яка триває з 2014 року, ще викликала втечу багатьох українських громадян з Крим та окупованого Сходу України. Коли чеченці, грузини, кримські татари побачили, що Україна виступила зі зброєю у руках на захист своєї незалежності та суверенітету, вони приєднались до цієї боротьби, адже окрім жаги помсти за знедолення своїх народів російською армією та путінським режимом, представники цих народів повірили у те, що саме Україна і її перемога зможе зробити їх народи вільними. Показати відео сюжет про розгромлену столицю Республіки Ічкерія та пояснити мотиви чеченських патріотів знищувати ворога. І з допомогою Міжнародного миротворчого батальйону імені Джохара Дудаєва, Грузинського національного легіону, Кримськотатарського батальйону Україна змогла зупинити військову агресію росії та її бойовиків.
Розповісти про поневолення народів Кавказу з часів 18 століття та жахливі репресії щодо тих народів, які не скорились. Окремо зупинитись на війні чеченських збройних формувань з радянською владою у період 1941-1947 років. Відступ німецьких військ, які так і не дійшли до Чечні, поховав надії на розгром Радянського Союзу та отримання незалежності чеченцями та іншими народами Кавказу, повстання захлинулося у 1944 році, однак опір в горах тривав до осені 1947 і останній бунтівник був вбитий тільки в 1976 у віці 70 років.
Запитати в учнів, що вони чули про вбивство чеченської жінки-ветерана АТО.
IV. Вивчення нового матеріалу
Показати презентацію з портретами Аміни Окуєвої та пояснити зміст символів фону
Біографія Аміни Окуєвої. Народилася в 1983 році, в Одесі, в Україні, але потім тривалий час жила на Північному Кавказі, в Чечні, в Росії, навіть в Москві - близько п'яти років. Повернулася в Україну приблизно в 2004-му. Батько чеченець, але помер коли ще Аміна була маленькою. Мати - радянська полька, з Північного Кавказу. "З 1999 року, з другої чеченської війни, я брала участь у допомозі руху Опору". Опір і направив її вчитися на хірурга. Для чеченських бійців в горах Ічкерії багато ран ставали смертельними - тому що не вистачало кваліфікованої медичної допомоги, а звертатися в лікарню не можна. І ось Аміна поїхала до Одеси, вступила до Одеського медичного університету. Навчалася шість років, потім поступила в інтернатуру за спеціалізацією "загальна хірургія". Але після інтернатури вже не практикувала лікарем. Пішла на Євромайдан, де у Афганській сотні була лікарем-волонтером.
Зі своїм чоловіком Адамом, який за Януковича переховувався в Україні від переслідувань з боку російських спецслужб та кадировців, активно обстоювала ідею визволення Ічкерії від окупації та відновлення державної незалежності цієї країни. Приймала участь в житті чеченської діаспори. Позиція подружжя не подобалася ФСБ та їхнім партнерам в Україні у вигляді тодішнього керівництва СБУ. Напередодні президентських виборів у росії, вочевидь, було вирішено зробити приємне путіну й Осмаєва звинуватили у підготовці замаху на незмінного керівника кремлівського режиму. Витоки нелюбові кремля до цієї людини та його родини слід шукати у протистоянні клану Кадирова із іншими впливовими чеченськими родинами. Тато майбутнього комбата Асланбек Осмаєв ще в 1990-х р.р. займався нафтою. Дядько Амін Осмаєв якийсь час очолював республіканський парламент, а пізніше був федеральним сенатором. А сам Адам навчався у найпрестижніших ВНЗ Росії та Великобританії. Розповісти про факт затримання Осмаєв та виправдання українським судом. Після того як російські війська з'явилися на Донбасі, Окуєва разом зі своїми майданівськими побратимами йде добровольцем на фронт. Й не лише як медик, а як повноцінний військовий служить спершу у батальйоні "Київ-2", потім у "Золотих воротах".
Коли звільняють її незаконно утримуваного у СІЗО чоловіка - вони разом організовують Міжнародний миротворчий батальйон імені Джохара Дудаєва.
Влітку 2017 року на той час вже бувалий учасник АТО, кавалер ордену "Народний герой України" Окуєва повідомила у себе на Facebook про успішне складання іспитів на звання лейтенанта ВДВ Збройних Сил України.
Вміння Аміни Окуєвої воювати та володіти зброєю яскраво показують події червня цього року. Це був вже не перший замах на Осмаєва та Окуєву. 1 червня під час нібито інтерв'ю на Подолі у Києві їх намагався вбити агент країни-агресора, який увійшов у довіру під виглядом кореспондента одного з французьких видань.
Події розгорталися у службовому авто подружжя й за рахунок того, що Аміна мала при собі зброю й у той момент, коли нападник витягнув свій Glock, перебувала на задньому сидінні, їй вдалося поранити кілера й виштовхнути його з машини. Зловмисник виявився російським громадянином на ім'я Артур Денісултанов, також відомим у кримінальних колах Санкт-Петербурга злочинним авторитетом на прізвисько "Дінго" й особистим кілером Рамзана Кадирова – дійсного диктатора у Чечні, якого підтримує путін. Враховуючи особу нападника, можна сказати, що справа не просто політична, а міжнародно-політична. Нападником виявився не випадковий найманець, а елітний профі з особистої гвардії Кадирова, географія спецоперацій якої вже давно розповсюджується далеко за межі Чечні, Кавказу і навіть Росії.
30 жовтня кілери такі змогли влаштувати засідку на Аміну та її чоловіка. Це було на залізничному переїзді біля Києва. Автомобіль, в якому вона була зі своїм чоловіком, обстріляли, за попередніми даними, двоє людей з автоматів.
Окуева отримала поранення в голову, від якого померла. Цю героїчну жінку ворог зміг вбити лише підло з-за кущів. У Осмаєва серйозне поранення в ногу, його життя, за твердженням медиків, нічого не загрожує.
Поліція кваліфікувала замах на Окуеву і Осмаєва як замовне вбивство.
Правоохоронці розглядали дві головні версії вбивства: дії російських спецслужб для дестабілізації ситуації в Україні і помста Осмаєву за протистояння керівнику Чечні Рамзану Кадирову і його оточенню. 14 квітня 2020 року контрозвідники СБУ затримало генерала СБУ Валерія Шайтанова, який підозрюється у шпигунстві на користь ФСБ росії та організації цих двох нападів на сім'ю Осмаєва. ДЕТАЛІ ТУТ.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів
Взнати у дітей, чому Аміна стала на шлях бійця української армії у збройній боротьбі проти агресора та його найманців.
VI. Підбиття підсумків.
Нагадати про важливість розуміти та поважати правила безпечної поведінки у сучасних умовах української реальності. Цінувати всі зусилля українських Героїв, які віддали своє життя за українські цінності та свободи, та звіряти за ними свої вчинки.
VII. Домашнє завдання.
Прочитати текст даного заняття на блозі вчителя.
Джерела інформації:
1.ttps://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0%B5%D1%80%D1%88%D0%B0_%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%E2%80%90%D1%87%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B0 2. http://fakty.ictv.ua/ua/ukraine/20171031-soldat-dzhejn-10-faktiv-pro-aminu-akuyevu/
3. https://ua.censor.net.ua/r442795
4.ttps://espreso.tv/article/2017/06/02/kryminalna_biografiya_dingo_chym_de_i_koly_promyshlyav_zatrymanyy_u_kyyevi_kadyrovec
Немає коментарів:
Дописати коментар